Blog

Sep 19

Bils pret Bilu (Geits pret Klintonu!) jeb DejaVu

Nu jau pāris nedēļas pasaules reklāmas komūna nebeidz vērtēt (un MAC komūna smaidīt par) jaunāko Microsoft mēģinājumu komunikāciju lauciņā – reklāmas klipu sēriju ar vienu no Amerikas vadošajiem komiķiem Džeriju Seinfeldu un kādu Bilu Geitsu galvenajās lomās.

Un jo īpaši tāpēc, ka aiz tās ir viena no mūsu laiku izcilākajām reklāmas aģentūrām pasaulē – Crispin Porter + Bogusky

Pirmā sērija kurpju veikalā bija … funny, bet nekas īpašs. Un drīzāk pat neliela vilšanās.

Bet jaunākā, ko pamanīju šodien, jau ir kaut kas daudz interesantāks un uzmanības vērts.

Pirmkārt jau garums (4 minūtes 30 sekundes) liecina, ka tā ir domāta Internet videi. Otrkārt – atkāpšanās no mēģinājumiem stāstīt kautko par produktu vai kompāniju tieši. Tā vietā lieliski stāsti, kuriem galvenie varoņi tikai nemanot pieskaras, tā arī nepasakot līdz galam. Un beigu beigās daudzas atraktīvas epizodes un dialogi, vairāki lieliski mikroscēnu izpildījumi, gan no “aktieru”, gan no režisoru viedokļa.

Bet nu galvenais. Klipa pirmās minūtes noslēgumā man pielavījās pilnīgs un neatvairāms (neaptverams) DejaVu. Un visu otro minūti tas viss šķita tik ļoti pazīstams – gan ainiņas, gan mūzika.

Un tad sekundes simtdaļā (Blink!) pēkšķi viss saslēdzās. Tas viss jau ir bijis. Citā izpildījumā, bet daudz, daudz, daudz patiesāk. Daudz pārsteidzošāk. Un daudz diziļāk. Un tajā brīdī pirms astoņiem gadiem, kad to pamanīju, tas šķita patiešām kautkas Outstanding.

Jā, tas klips, ko Bila Klintona komanda radīja, kad Klintons vadīja pēdējās dienas Baltajā Namā. Viena no izcilākajām politiskajām reklāmām jebkad. Manuprāt. Un tā tikai liecina par to, cik tālu Klintona komanda bja priekšā savam laikam.

Jo tie bija tikai platjoslas interneta laika pirmssākumi. Un viss, ko mēs tika labi zinām – BMW filmas, kas šķiet visradikālāk izmainīja reklāmu pēdējā desmitgadē – sekoja tikai pēc 2-3 gadiem.

Bet Microsoft kampaņa jāpavēro. Kaut vai dēļ CP+B. Un arī dēļ tā, ka jaunākais klips nedēļas laikā ir radījis milzu plūsmu ar jaunrades klipiem – parodijām par to un dažādām modifikācijām. Un tā ir viena no retajām drošajās zīmēm fragmentēto mediju laikmetā, ka kampaņai varētu būt kāda ietekme.

  • pieZZīmes

    Komunikācija・Stratēģiskā plānošana・Stratēģija・Mārketings・Reklāma・Dizains・Mediji・Sociālās platformas・Digitālais laikmets
  • Kategorijas

  • Saņem ziņu par jaunu ierakstu e-pastā

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers