Blog

Oct 26

Arī “Whassup” komanda ir ierindā!!! (2008. gada versijā)

Neticami. Neticami, ko vēlēšanu sezona dara ar vīrusu ("viral") un partizānu ("gurerilla") industrijas leģendām un veterāniem. Viņi visi kā viens nolēmuši atgādināt par sevi. Jau rakstīju par Reebok Terry (Terrible) Tate atgiezšanos pagājušās nedēļas nogalē, sev raksturīgajā (uz efektivitāti, skaidru valodu orientētajā) stilā izrīkojoties ar republikāņu VP kandidāti. 

Vakar vai aizvakar YouTube vidē ir atrgiezušies leģendārās un iespējams pēdējas desmitgades veiksmīgākas alus kampaņas Whassup tēli. Un gluži kā pie brāļiem Dimā un viņa musketieriem – sižets risinās astoņus gadus vēlāk. Un jāteic, ka viņi to ir izdarījuši vēl spilgtāk par Terry :)

(N.B. Tiem, kas nav redzējuši 2000/2001 gada Bud klipus, varbūt pat ir vērts sākt ar tiem, mazliet zemāk šajā ierakstā)

Jaunā klipa popularitāte pārsteidz. Mazliet vairāk nekā vienas dienas laikā klipu noskatījušies jau vairāk nekā 1'000'000 YouTube lietotāji. 1 miljons – vienā dienā. Un tas ir visskatītākais video tīklā pēdējo 24h laikā un šķiet arī viens ar visātrāk augošo apmeklētību Interneta vēsturē. 

Pavisam neliela retrospekcija. Pirmais klips, "True", kas bija viens no Budwiser (precīzāk – amerikāņu versijas Bud) 2000. gada kampaņas stūrakmeņiem, burtiski vienas sezonas laikā kļuva par pop-kultūras fenomenu. Viena no pirmajām reklāmām, kas ceļoja pa tābrīža vēl tik lēnajiem dial-up pieslēgumiem. 

Nākošā gada pavasarī tā ieguva arī Kannu reklāmu festivāla "Grand Prix" un galvenās balvas vēl vairākos festivālos.  

Un vēl viens no klipiem, "Whassabi", škiet gadu vēlāk, guva ne mazāk plašu popularitāti un atzinību festivālos. 

  • buks

    Visi vienprātīgi atzina “True” kampaņu par pašu efektīvāko 2000. gadā reklāmas tirgū. Visi, izņemot pašu “Budweiser” – pārdošanas apjoms kritās par 8,3% un ievērojami samazinājās uzņēmuma tirgus daļa. Protams, reklāmdevējs nosprieda, ka reklāma nav bijusi vis efektīva, bet tikai efektīga, tb nauda izmesta vējā un pārdošana atmesta atpakaļ 1994. gada līmenī. Tb veiksmīgākā tā bija tikai reklāmas aģentūrai (no kuras pakalpojumiem gan, ja nekļūdos, Budweiser atteicās).

  • pieZZīmes

    Komunikācija・Stratēģiskā plānošana・Stratēģija・Mārketings・Reklāma・Dizains・Mediji・Sociālās platformas・Digitālais laikmets
  • Kategorijas

  • Saņem ziņu par jaunu ierakstu e-pastā

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers