Blog

Nov 14

33 miljoni klikšķu un iespēja apceļot pasauli bez maksas – gada populārākais “viral” video

Kur ir Matts? "Where the Hell is Matt?" – šis ir viens no populārākajiem jautājumiem YouTube vidē pēdējo 2-3 gadu laikā.

Šis is stāsts par šī gada vispopulārāko video YouTube vidē. Vai precīzāk – par diviem video, kas kopā pēdējo divarpus gadu laikā apskatīti vairāk nekā 33 miljoni reizes. Tie joprojām ir vieni no līderiem apskates pieauguma ziņā un atzīti par vienu no lielākajiem Internet video laikmeta fenomeniem. 

2006. gada 20. jūnijā YouTube, Vimeo un citos video resursos tika ievietots šāds video.

Tā vēsture ir tik pat iedvesmojoša, cik pozitīvisma pārpilns ir šīs klipiņš. 

Video spēļu programmētājam Mattam (Matther "Matt" Harding) bija skaista, nejauši radusies tradīcija – apceļojot dažādas valstis viņš nevis fotografējās populārās vietās, bet gan kā nelielu joku bija pasācis videokamerā ierakstīt nelielu, viņa paša izdomātu "deju".

Pēc nelieliem eksperimentiem un īsu klipiņu izvietojumiem savām, draugu un ģimenes vajadzībām, Matt vienojās ar sponsoru, košļājamo gumiju ražotāju Stride ("Ridiculously Long Lasting Gum" no Cadbury), un 2006. gadā jau apzināti apceļoja pasauli radot šo filmiņu.

Ar šo, augstākredzamo klipu nepilna gada laikā viņš kļuva par vienu no lielākajām Internet vides slavenībām – uz šo (13/11/2008) brīdi tikai šis klips YouTube apskatīts 11'882'878 reizes. Vīrusu marketinga speciālistu aplēses liecina, ka kopā ar vēl vairākiem alternatīviem izvietojumiem divu gadu laikā tas apskatīts vairāk nekā 20 miljoni reizes.

Popularitāte auga un pēdējā gada laikā pusē tapa vēl lielāks ceļojums. Matt savā weblapā izziņoja sava ceļojuma grafiku un klipa filmēšanā aicināja iesaistīties visus brīvprātīgos – pulcēties noteiktā laikā un un noteiktā vietā un dejot kopā ar viņu. Izpildījuma tehnika palika nemainīga – Matt dejoja, bet viņa sieva vai kāds no draugiem ar parastu video kameru filmēja. 

14 mēnešu laikā tika apceļotas 42 valstis un klipa ierakstā brīvprātīgi iesaistījās tūkstošiem cilvēku un te nu ir šī gada YouTube vidē otrs apskatītākais video:

No šī gada jūnija vidus (!) kad šis klips ir pievienots YouTube tā skatītāju skaits arī sasniedzis 11'676'000 un šis skaitlis turpina ļoti strauji augt. Līdzās šiem klipiem YouTube apskatāmas arī vairākas "Matt" uzstāšanās konferencēs un pasākumos dažādās pasaules malās, stāstot par šo projektu. Kas tikai dod vēl vairāk iespēju apceļot pasauli.

Eh, sapņi piepildās :) 
  • http://ilaarijs.blogspot.com Ilārija kungs

    haha :D
    Būs jāvēršas pie vācu ražotnes “Unitoys”, kas mani radīja :D Cilvēki, pie kuriem mitinos, mani projekta ietvaros ir aizveduši tikai uz 5 valstīm divos kontinentos :(

  • pieZZīmes

    Komunikācija・Stratēģiskā plānošana・Stratēģija・Mārketings・Reklāma・Dizains・Mediji・Sociālās platformas・Digitālais laikmets
  • Kategorijas

  • Saņem ziņu par jaunu ierakstu e-pastā

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers