Blog

Dec 9

Politiķi kā pieauguši cilvēki, Bloomberg TV un kāda laikmeta beigas

Viena no leģendārās dizaina kompānijas Pentagram vadošajām māksliniecēm Pola Šēra (Paul Scher, tā pati, kas oktobra nogalē viesojās Rīgā, LADC pasākumā), tikko publicējusi nelielu eseju "Truth Be Told: How to Rule in 2009" ar pāris vienkāršām bet spilgtām atziņām par to, kāpēc, viņasprāt, Obama uzvarēja ASV prezidenta vēlēšanās un ko šī uzvara simbolizē plašākā kontekstā. 

Eseja sākas ar sekojošo rindkopu:

"Call me an optimist, but I believe we may have reached a time in history when our major expectation of leaders is that they talk to us intelligently, as adults. What this means is that information has to be provided to us in honest, logical, non-manipulative manner, and then a course of action should be recommended based on the leader’s best reasoning – with a strong, inspirational appeal to our better human natures."

Manuprāt, šī atziņa ir vienlīdz attiecināma gan uz šī brīža situāciju Amerikā, gan Latvijā. Nē, es nepārteicos, arī Latvijā. 

Un šajā kontekstā, iespējams, leģendārā intervija Bloomberg televīzijai ir viena no labākajām lietām, ko mēs esam piedzīvojuši. 

Iespējams, šī intervija ir augstākais punkts un beigu sākums laikmetam, kas sākās ar "skaistumu, kas nāk no iekšām". Totālas nekompetences un neprofesionalitātes laikmetam valsts vadībā, kur akla paklausība, kā arī inteliģences un domātprasmes trūkums tiek uzskatītas par priekšrocībām izvēlēloties nozaru līderus (vai arī pašiem sēžoties krēslos).

Un totālas manipulācijas laikmetam politiskajā komunikācijā, kur ideju un vīzijas neesamība (un tādu plānu esamība, par kuriem pat nedrīkt ieminēties publiski) tiek aizstāta ar nemitīgu PR frāžu un klišeju bārstīšanu ikdienas attiecībās ar medijiem (nevis atttiecībās ar cilvēkiem) un ar Traktoriem, Raķetēm un citām tukšām metaforām politiskajās kampaņās.

Atkārtošos:

" … our major expectation of leaders is that they talk to us intelligently, as adults." 

Labā ziņa – to nevar iemācīties vienas nedēļas laikā, pat pāris mēnešos vai gada laikā. Pat ar vislabāko PR un runas konsultantu palīdzību. 

Līdz ar ko izmaiņas ir neizbēgamas. Un ir cerība, ka kombinācijā ar vairāk nekā nopietno ekonomisko situāciju un ar fundamentālajām izmaiņām, ko mūsu ikdienā un rīcībā ienes digitālo tehnoloģiju (interneta) izplatība mūsu mājās, šis "acu atvērējs" (eye opener) nostrādās kā katalizators lielākām izmaiņām.

Bet Paulas Scher eseja ir izlasīšanas un apdomāšanas vērta. Noslēguma rindkopa:

"The seriousness of the times demands serious dialogues. We need teachers, not demagogues, we need reason without apparent bias, and we need to be called to action by self-evident truths, not blind faith or what’s in the leader’s gut. The times will make (or break) the man."

  • http://visuals.lv m.

    truuuuuu

  • aldis

    sen bij laiks. kaa neka visiem procesi notiek kaa sinusoiidas liiknes. :)

  • v.t.

    Visi desmit žetoni Tev, ZZ.

  • http://profile.typepad.com/6p010536529d6a970b/ Kristine Lukstina

    Patiesība ir tā, ka vienkāršā tauta nemaz negrib dzirdēt patiesību :)
    Bet varbūt esejas autorei ir taisnība, ka vienā brīdī cilvēkiem tie visi meli ir līdz brošai. Kas notiek, kad tautai viss ir līdz brošai? Paskatoties vēsturē – parasti, ja nenotika kādas milzu represijas, seko revolūcija un līdz ar to arī pastāvošās varas gāšana un vēl visādas valsti destabilizējošas lietas.
    Kas notiks Latvijā? Interesantā laikā dzīvojam, draugi!

  • LK

    Tas pats arī reklāmā. Jābeidz runāt ar cilvēkiem, kā ar grāvī krācošiem deģenerātiem. Arī tie apokalipses jātnieki, kuri raujas uz skatuves dažādos industrijas sarīkojumos, varētu, vispirms pārdomāt savu sakāmo; interneta laikmetā esam atskatījušies “tradicionālais mārketings ir miris!” žanra uzsaukumus. Ceru uz profesionalizāciju, nevis fortūnas džentmeņiem arī šajā jomā.

  • pieZZīmes

    Komunikācija・Stratēģiskā plānošana・Stratēģija・Mārketings・Reklāma・Dizains・Mediji・Sociālās platformas・Digitālais laikmets
  • Kategorijas

  • Saņem ziņu par jaunu ierakstu e-pastā

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers