Blog

Jan 18

Twitter un micro-blogošana ir gatavi lēcienam?

Viens 2008. gada digitālās vides (var teikt arī web 2.0) veiksmes stāstiem šķiet ir Twitter – iespēja dod ziņu savam paziņu, draugu un sekotāju pulciņam ziņu par to, ko tu dari vai ar ko vēlies padalīties 140 zīmēs. Citiem vārdiem un atvasinot no angļu valodas – "mikro-blogošanas" vide. Lai arī dibināts jau 2006. gadā, ārpus šaura interesentu loka tas pazīstams kļuva tieši 2008ajā. 

Lai arī pagaidām Latvijā Twitter ir maz lietots un pat maz zināms, pasaules medijos un jo īpaši blogos, kas saistīti ar digitālo marketing un socioloģiju, 2008. gadā tas ir bijis uzmanības centrā. Pēdējā gada laikā jau ik pa brīdim ir parādījušies raksti, komentāri, ieteikumi vai pat veiksmes stāsti par Twitter izmantošanu ne tikai personisku un grupu sarunu uzturēšanai, bet arī biznesā (jo īpaši pakalpojumos), izpētē, sociālajos projektos. 

Pēdējo nedēļu RSS saišu vērojumi liecina, ka, iespējams, Twitter ir gatavs (vai gatavojas) daudz lielākam populartiātes lēcienam un tuvāko mēnešu laikā tā lietotāju skaits augs vēl jo straujāk. Burtiski pēdējo 7 – 10 dienu laikā, nu gluži kā sarunājuši, daudzi ietekmīgi blogu autori un mediji publicējuši  rakstus, kuri (manuprāt) vērsti uz jaunu lietotāju piesaisti vai izmēģināt-iedrošināšanu.  

Tikai daži piemēri, kas piesaistīja manu uzmanību:

1) Pagājušā gada decembrī Rohit Bhargava, viens no Ogilvy 360 digitālajiem līderiem un bloga "Influental Marketing" autors publicēja divus ierakstus "5 Stages of Twitter Acceptance"  un "9 Way to Make Twitter Useful to You", kuri tika plaši citēti un nokļuva samērā augstu Digg serivos. Lai arī tie ir ļoti vienkārši, manuprāt, tie uzrunātu tieši tos, kas vēl nav izmēģinājuši Twitter.

Imb_5_stagesof_twitter

p.s. Galveno shēmu no 5ām Twitter akceptēšanas stadijām pievienoju un varu tikai piekrist. Laikā no pagājušā pavasara, kad izveidoju savu profilu, esmu nogājis ceļu no pirmās līdz trešajai, vairāk vienkārši interses pēc. Un tikai tagad beidzot sāk parādīties interese par ceturto un piekto un sajūta, ka vairākās lietās Twitter var aizstāt čatus (Skype, MSN, AOL) vai nelielus blogu ierakstus. 

2) Vadošais NYTimes tehnoloģiju komentētājs David Pouge pirms pāris dienām publicējis "Twittering Tips for Beginngers", kurā dalās ar savu pieredzi gada laikā. Zinot viņa ietekmi uz NYTimes publiku (un ne tikai), tas noteikti palielinās jaunu izmēģinājumu skaitu. 

3) Vēl viens plaša patēriņa (mainstream) medija BusinessWeek vadošais dizaina komentētājs Bruce Nusbbaum izveidojis īsu ierakstu par Twitter sociālo ietekmi ("The Social Value of Twitter"), kurā uzsver tā iespējamo lomu kā inovāciju un pētniecības insturmentam.  Raksts lielā mērā balstās uz David Armano rakstu "The New Focus Group: Collective" par ROI kā "Return on Insight" nevis "Return on Investment"  un par vairākām tehnikām, kā sekot līdzi noskaņojmam digitālājā vidē, tai skaitā izceļot Twitter. 

Un tā tālāk. Manā RSS lasītājā un del.icio.us ir uzkrājušies vēl pāris duči rakstu. 

Izskatās, ka runājot "Tipping Point" valodā Twitter strauji tuvojas pirmajam lūzuma punktam (Inflection point), pēc kura seko straujš lietotāju pieaugums. iPhone un citu smart-phone uzvaras gājiens nepārprotami ir vēl viens šīs attīstības dzinējs, jo daļai statusa ziņojumu ("What Are You Doing?") nepārprotami visērtākā ir tieši šāda Twitter lietošana.

Latvijā? Pagaidām pats esmu bijis pavisam formāls un mazaktīvs lietotājs, bet pagaidām, līdzās pussimta entuziastu privātām aktivitātēm, šķiet šķiet neotiek gandrīz nekas. No uzņēmumiem esmu pamanījis tikai daudz maz sistemātiskas Ryanair ziņas, kas šķiet ir pieklusušas (http://twitter.com/Ryanair_RIX), tomēr šķita ļoti adekvāts kanāls, jo īpaši ņemot vērā Southwest Airlines veiksmes stāstu saistībā ar Twitter. 

Amerikā jau ir dzirdēti vairāki veiksmes stāsti gan tirdzniecības jomā (Starbucks), gan tūrismā (Soutwest Airlines), gan telekomunikācijās. Bet lielais lūzuma punkts (inflection point), šķiet, ir tuvāko mēnešu jautājums. Un tad jau manīs, spēs Twitter kļūt par nozīmīgu instrumentu sarunu uzturēšanā, par sarunu ekosistēmu, kā to 2007. gadā nosaucis David Armano, vai arī būs viens no simtiem labo ideju, kas pamazām izsīks. 

p.s. @ Twitter @zz_zigurds
  • http://monkeyseemonkeydo.lv cu

    vai arī, trešais variants, kovārņi iekaros pasauli

  • pieZZīmes

    Komunikācija・Stratēģiskā plānošana・Stratēģija・Mārketings・Reklāma・Dizains・Mediji・Sociālās platformas・Digitālais laikmets
  • Kategorijas

  • Saņem ziņu par jaunu ierakstu e-pastā

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers