Blog

May 25

Dizaina stratēģija kā biznesa stratēģija?

"Design strategy answers fundamental question all companies now face – What should we do next? – by uncovering and translating the values of people. The key to winning is achieving resonanse between what is meaningful for people and what is profitable for company. As important as understanding what to do next is having the confidence in being right to make it real."

Viena no interesantākajām, biznesa medijos aprakstītajām un pēdējos gados arī balvām bagātākajām dizaina kompānijām Continuum publicējusi 11 minūšu filmiņu par savas darbības pamatprincipiem un metodēm. Filmiņa vienlaikus sniedz vairākas atbildes uz to, kāpēc dizaina stratēģija un dizaina domāšana var būt kritiski svarīgs ikvienas kompānijas un zīmola stratēģijas stūrakmenis.

Studiju laikā kopā ar produktu dizaina vadības kursa kolēģiem man bija iespēja pavadīt šajā kompānijā pusi dienas produktu dizaina vadības kursa ietvaros (toreiz tā vēl saucās "Design Continuum" un atradās 40-45 minūšu nesteidzīga gājiena attālumā no manas biznesa skolas). Līdzās īsai "ekskursijai" vairāki kompānijas vadošie "nozaru līderi" mums novadīja intensīvu trīs stundu sesija gan par viņu darba metodēm, gan veiksmīgāko projektu analīzi (case analysis). 

Līdzās tam Continuum bija pirmā vieta, kur es pirmo reizi praksē saskāros ar tik mērķtiecīgu un aktīvu entogrāfiskās izpētes izmantošanu projektu izstrādē, kas tik nepārprotami redzama arī filmiņā. Vai citiem vārdiem – Continuum līderi jau toreiz uzsvēra un ar piemēriem pierādīja, ka ļoti aktīva un tieša dizaina komandu iesastīšana produkta vai servisa gala lietotāju izpratnē, pašiem līdzdarbojoties kontaktos ar gala lietotājiem dažādās projekta stadijās, ievērojami uzlabo un paātrina gala rezultātu. 

Un otra, kritiski svarīgā tēma, kas filmiņā uzsvērta mazliet mazāk, bet par kuru viņi daudz runāja prezentācijā bija par to, cik svarīgi ir atrast spilgtu un precīzu galveno atziņu ("insight"), pirms sākt radošu darbu. Tas, vairāk nekā jebkad agrāk, ir kļuvis svarīgi arī reklāmas un marketinga komunikāciju disciplīnās.  

Filmiņa, 11 minūtes: 

  • vt

    Šodien palasīju Tavu lielisko blogu vairāk un ilgāk. Un man vēlreiz nostiprinājās jautājums: kādēļ tam visam, par ko šeit tik skaidri un loģiski ir pastāstīts, nav nekāda sakara ar to, ko mēs daram ikdienā? Ar to, ko mēs radām? Ar to, ko mums stāsta labi apmaksāti konsultanti no ārzemju salām? Ar to, kam mēs “veltam savas dzīves” un, jā, arī svētdienas (ir vadiņš mums mugurā vai nav, tas cits jautājums). Kāpēc, ZZ?

  • vt

    P.S. Labi. Varbūt priekšlaikus atvainojos par vispārināšanu un “mēs” vietā rakstu “es”. Bet nesapratne paliek.

  • pieZZīmes

    Komunikācija・Stratēģiskā plānošana・Stratēģija・Mārketings・Reklāma・Dizains・Mediji・Sociālās platformas・Digitālais laikmets
  • Kategorijas

  • Saņem ziņu par jaunu ierakstu e-pastā

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers