Blog

May 25

Radīt vērtību, radīt platformu: FIAT Eco Drive

" … The future of advertising is great products that have marketing embedded in them … " 
Jeff Hicks, CEO, Crispin Porter + Bogutsky, October 2006

Viens no vissvarīgākajiem uzdevumiem visiem marketingā iesaistītajiem vienmēr ir bijis itkā ļoti vienkāršs – meklēt veidus, kā radīt vērtību gala lietotājam. Racionālu vai emocionālu, bet īstu vērtību, nevis marketinga triku, kas izskatās pēc vērtības vai arī aizslēpies aiz itkā-vērtības-piedāvājuma. 

Tieši tāpēc arī tik ļoti daudzos pēdējo gadu marketinga komunikāciju un/vai aģentūru veiksmes stāstos (piem. Nike Plus, Nike ID u.t.t.) robežas starp marketingu, produkta dizainu, pakalpojuma dizainu, biznesa modeli un biznesa stratēģiju (un reklāmu!) kļūs nemanāmas. Vai nesošas. Kampaņa visbiežāk ir tikai neliela daļa no kopējas platformas.

Pielikumā pusotru gadu vecs klips, kas reprezentā vienu no veiksmīgākajām pagājušā gada FIAT kampaņām. Vienkāša ideja (ecodrive), vienkārši izpildīta. Ļoti "cilvēciskā" un "vērtību radošā" veidā (vismaz tiem, kam tas ir svarīgi) izmanto digitālo tehnoloģiju. Ļoti vienkārši izstāstīta.

Pirms pāris nedēļām šis projekts ieguvis "One Show Interactive Top Honor". Ideja un produkta platforma, nevis klips vai weblapa, saņēma galveno balvu reklāmas festivālā. 

Tas priecē. Tas ir cerīgi. Un cerīgi ne jau reklāmai tās klasiskajā izpratnē, bet tām aģentūrām, ir gatavas skatīties plašāk un dziļāk par piedāvājumu vienkārši reklāmas žanrā. (Kampaņas autori, leģendārā AKQA, jau sen vairs nav tikai reklāmas aģentūra un ar to arī ir leģendāri). Un cerīgi arī klientiem, kuri gatavi aģentūrām uzticēt dziļākus un daudz plašākus uzdevumus vai arī pieņemt idejas, kas tālu pārsniedz reklāmas robežas. 

Ja to lietu ņem pietiekoši dziļi, un ja neturas pie klasiskām masu mediju laikmeta reklāmas klišejām, aģentūras iemaņas un kompetences dizaina ekonomikas laikmetā būs vēl jo noderīgākas klientiem, nekā līdz šim. Šis projekts ir vēl viens apliecinājums. 

  • http://lidojosazivs.blogspot.com/ Janis C

    Labs!
    Man vidiks tieshaam patika – pat “Dagdas ezim” būtu skaidrs par ko ir stāsts.

  • pieZZīmes

    Komunikācija・Stratēģiskā plānošana・Stratēģija・Mārketings・Reklāma・Dizains・Mediji・Sociālās platformas・Digitālais laikmets
  • Kategorijas

  • Saņem ziņu par jaunu ierakstu e-pastā

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers