Blog

May 27

Reklāma ir mirusi? Ne gluži :)

Advertising_language

Nekur jau tā reklāma nepazudīs. Bet arvien mazāk nozarē iesaistītie šaubās par to, ka reklāma tās klasiskajā, vienvirziena mediju laikmeta izpratnē ir saņēmusi pensionāra apliecību. Un gan reklāma, kādu mēs to zinājām pēdējos gadus piecpadsmit, gan tās loma būtiski un neatgriezeniski mainīsies.

Protams, vēl gadiem ilgi būs daudzi jo daudzi tirgus dalībnieki, kuri domās un rīkosies masu mediju kampaņu domāšanas ietvaros  - viens galvenais motīvs, kas daudz maz līdzīgā veidā adaptēts plakātā, radio, TV un banneros; un tad skrējiens pēc GRP un TRP – atkārtot, atkārtot, atkārtot, atkārtot. Tas patiešām reizēm strādā un ir pat atsevišķas produktu grupas, kurās šo stratēģiju vēl joprojām var ieteikt kā galveno (piemēram ātras aprites preces/FMCG, lēmumos par kurām patērētāja "iesaiste" ir ļoti zema un kuras uzrunā auditorijas bez pieejas vai intereses jaunajiem medijiem). 

Bet strauji palielinoties cilvēku skaitam, kam mājās ir pieejams platjoslas internets (jau šobrīd vairāk nekā 50% no Latvijas mājokļiem!!!) un vienmēr kabatā līdzi ir kāds no "gudrajiem" mobilajiem telefoniem, fundamentāli mainās arī šo cilvēku attiecības gan ar savu "mediju" komplektu, gan ar zīmoliem. 

Un atšķirībā no klasiskā vienvirziena mediju komplekta, kas balstījās uz divām klasiskām fomām – plakātu (prese, vides reklāma) un kino (TV) – jaunajā situācijā katram kanālam visbiežāk ir radikāli cita loma, nemaz nerunājot par tehniskajām iespējām un uzvedības etiķeti. Diezin vai Flickr izmantošanas stratēģija noderēs Twitter gadījumā, bet Twitter nerakstītā "uzvedības etiķete" ir būtiski atšķirīga no uzvedības blogos.  

Savukārt marketinga komunikāciju loma totālas fragmentācijas un "tīklošanās" laikā, visticamāk, pieaugs un kļūs arvien ciešāk saistīta ar biznesa stratēģijas. Dinamiskajā situācijā ar eksponenciāli pieaugošu iespēju skaitu gan maziem, gan lieliem uzņēmumiem, aug un augs arī vajadzība pēc profesionālas, augstākās raudzes ekspertīzes – lai kopīgi norientētos situācijā, saprastu, kuru ceļu iet (pašiem vai sadarbībā ar aģentūrām) un kā pa šo ceļu jāiet. Marketings un dizaina domāšana jau kļūs par daudz nozīmīgāku biznesa stratēģijas sadaļu nekā jebkad agrāk. 

Pielikumā kārtējā prezentācija par virsrakstā minēto tēmu, ko izdevās atrast Slideshare plašumos. Atšķirībā no daudzām citām tā daudz vairāk koncentrējas un jautājumu "ko darīt?", nekā uz miršanas faktu. Un augstākminētās bija mazliet nesaistītas pārdomas, kas radās to skatoties: 

  • pieZZīmes

    Komunikācija・Stratēģiskā plānošana・Stratēģija・Mārketings・Reklāma・Dizains・Mediji・Sociālās platformas・Digitālais laikmets
  • Kategorijas

  • Saņem ziņu par jaunu ierakstu e-pastā

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers