Blog

May 5

Webby Awards 2009. Gada labākās digitālās kampaņas – mana atlase

Tikko, burtiski pēdējās pusstundas laikā, ir paziņoti Webby Awards uzvarētāji gan žūrijas, gan "Tautas Balss" ("Peoples Voice") vērtējumā.

Bet pirms ķeros pie izskatīšanas, kā solīts, mans vērtējums. 

Tātad, kā jau katru gadu, pirms rezultātu publicēšanas centos, kā minimums, izskatīt interaktīvo kampaņu sadaļu (16 kategorijas, pa 5 nominācijas katrā). Atvaļinājuma režīmā pats līdz prasītajam 30/04 nobalsot gan nepaguvu, bet pēdējo 3 dienu laikā soli pa solim esmu izgājis caur visiem šajā grupā nominētajiem darbiem. Manas izvēles, viena otra ar nelielu, viena otra ar garāku komentāru – sekojošajā ierakstā, kas tapis vairākos piegājienos.   

p.s. es nekādā ziņā necentos uzminēt žūrijas vai "Tautas Balss" viedokli – šī būtu kampaņas, par kurām es, visticamāk, būtu balsojis.

1) Banner Campaigns

Mana izvēle – Zippo "Name in Flame". 

Ļoti labs arī Volkswagen. Un arī abi nominanti no apdrošināšanas industrijas bija atraktīvi un iespējams pat stratēģiski precīzāki. Bet šis (Zippo) lika smaidīt.

2) Banner Singles

"Distracted Drivers". Pret sociālajām kampaņām vienmēr festivālos būšu divkārši vai pat trīskārši kritisks, šajā gadījumā tomēr tik plaši izmaltajā braukšanas drošības tēmā ir atrasts atraktīvs interaktivitātes elements. 

Maza atkāpe par sociālajām kampaņām. Lai arī ļoti vajadzīgas un visnotaļ veicināmas ikdienā, tās tomēr tik ļoti bieži kalpo kā "itkā-drošs" balvu iegūšanas mehānisms. Bieži vien pat žūrijai ir grūti novilkt robežu, par ko mēs balsojam – par labi dramatizētu sociāli "iemeslu" (social cause) vai par inovatīvu, negaidītu radošo darbu. Līdz ar ko festivālu kontekstā, manuprāt, daudz lielāka vērtība ir spilgtam darbam, kas radīts klientiem, ar kuriem mēs strādājam ikdienā. Jo īpaši atraktīvam darbam, kas radīts smagam klientam un/vai smagā kategorijā.

3) Branded Content

Nike Basketball Signature Moves

Lai arī BurgerKing Whopper Virgins ir lielisks, dramatizē izcilu galveno atziņu (insight) un gada laikā jau bija ieguvis milzīgu publicitāti (un visticamāk iegūs vismaz vienu no balvām), tomēr priekšroku dodu Nike. 

Pirmkārt un visvairāk tāpēc, ka tas piepilda vienu no galvenajiem digitālā laikmeta un divvirzienu marketinga likumiem – radi vērtību lietotājam. Un domāju, ka šī basketbola "triku" datubāze ir ne tikai ļoti noderīga lielai grupai jauno basketbola interesentu, bet arī rada / padziļina viņos interesi ar basketbolu nodarboties nopietnāk un dziļāk. Otrkārt, atrasts vienkāršs un atraktīvs izpildījuma veids. 

Kā neliels atsevišķs triks lielisks ir arī Sticky Note eksperiments no Coke+Mentos radītājiem. Bet tomēr mazliet atkārtošanās un neredzu vairāk kā izklaidējošu vērtību tam

4) e-mail Marketing

Bija grūti izvēlēties. Hello FRA ir mans favorīts. Arī tāpēc, ka citi nominanti nav nekas īpašs, šajā vismaz sociālā vērtība. 

5) Environmental and Experience Marketing

Cīņā starp daudz aprakstīto Nike Human Race un Voodafone Live Buy es tomēr uzvaru atdotu Nike. Par mērogu, par idejas skaidrību, par konsekvenci visās izspausmēs. Par to, ka viņi tik veiksmīgi attīsta Nike Plus iestrādes. Par to, ka viņi radījuši jaunu platformu līdzīgi domājošajiem vai kustību, nevis kampaņu. Komunikāciju kampaņa ir tikai neliela daļa. 

Nike_HumanRacePromo

Vodafone Live Buy, lai arī piezemētāka un praktiskāka, arī ir ļoti laba veicināšanas kampaņa ar poziconējuma elementiem. Prasmīga visu sociālu platfomu izmantošanu un ar dabīgu cilvēku iesaisti. Tomēr tā ne tuvu nesasniedz to mērogu un to sociālo efektu, ko Nike aktivitātes. 

6) Game or Application

Tiem, kas bijuši ap mani pagājušgad, šīs kampaņas norises laikā, tiem, kas skatījušies manu blogu šajā laikā, nebūs pārsteigums – es joprojām uzskatu, ka Orange Ballonacy ir viena no visu laiku labākajām digitālajām kampaņām. Viena no kampaņām, kurā visprasmīgāk tika izmantoti visas pasaules bloggeri.Viena no kampaņām, kas sabalansēti izmanto gan spēles, gan sociālā tīkla elementus. 

Vienīgais, kampaņas prezentācija festivāla vajadzībām (filmiņa) nav pārāk veiksmīga, tā neizstāsta ar variākiem nozīmīgiem kampaņas aspektiem. Šī kampaņa ir atsevišķas prezentācijas vērta, par laimi tās laikā savācu pietiekoši daudz materiālu, tā ka turpinājums noteikti vēl sekos. 

Picture 11

Picture 10

7) Integrated Campaigns 

Nokia: Somebody Else's Phone

Arī daudz aprakstīta blogos gada laikā un mazliet tai sekoju līdzi norises laikā. Lai arī tā nesasniedza masu efektu, manuprāt, tā ir ļoti inovatīva un balstās izcilā galvenajā atziņā (insight), kas tik precīzi ataino mobilā telefona būtību – tas ir kļuvis par kautko daudz, daudz vairāk nekā tikai par telefona, fotoaparāta un mūzikas spēlētāja kombināciju. 

Papildus pluss par globālo piesitienu – trīs pilsētas dažādās laika zonās – nodrošinot 24/7 aktivitāti.

Nokia_smbd_else_phone

8) Mobile Advertising

Ļoti stipra konkurence, būtībā četri no pieciem nominētajiem darbiem būtu pelnījuši balvu. Bet es uzvaru atdotu ANO kampaņai "Listen to me". Lai arī t
ā atkal ir sociālā kampaņa, šeit ir izdevusies kombinācija no ļoti "inteliģenta" tehnoloģiju pielietojuma, laba iemesla (good cause), veiksmīga izpildījuma. Un galu galā – savākti arī "taustāmi" līdzekļi.  

Izcili arī Audi Q5 un Nike T90 piemēri. Tie parāda, iespējams, vienu no lielajām tendencēm 2009/2010 gadā – "Augmented Reality" tehniku strauju ienākšanu komerciālajās kampaņās. Pagaidām mazos uzdevumos, bet, ja tā lieta aizies, izaugsme būs ļoti strauja.  

9) Online Campaigns

Samsung "The Photographic Adventures of Nick Turpin". Intraktīva, iesaistot skatītājus un sekotājus nākošo soļu izvēlē. Atbilstoša produktam. 

10) Online Commercials

"Apple "Emergency Refresh vai Funniest (kā arī visa dalīto banneru sērija). 

11) Online Guerilla Marketing

Ļoti spēcīga kategorija. 

Trīs darbi, kas, manuprāt, ir vienkārši izcili, bez atrunām, katrs savā veidā – jau iepriekš pieminētā "Orange Balonacy", "Wii / Wario Land: Shake it" (par radošu YouTube lietojumu – jau vairākkārt esmu tor rādījs "digitālajās prezentācijās") un, protams izcilā "Whopper Sacrifice" (ziedo desmit savus draugus Facebook un saņem bemaksas Burger King Whopper).

Ja jāizvēlās tikai viens, tad es laikam tomēr dotu balvu "Whopper Sacrifice". Kaut vai par uzdrīkstēšanos un veselīgu "mazo huļigānismu", kas balstīts izcilā zīmola un sociālo tīklu lietošanas atziņā. 

Lai gan, reālā balsošanā varbūt tomēr izvēle nosvērtos par Orange. Wii būs citā kategorijā ;) 

Whopper-sacrifice1

12) Rich Media Ads (BtoB)

Mana izvēle – Ladders.com $100k eksperiments. Kaut kas attāli līdzīgs jau ir redzēts kādā no festivāliem pirms pāris gadiem, bet šajā gadījumā ļoti atbilstoši klienta pozicionējumam. 

13) Rich Media Ads (BtoC)

Mana izvēle – Nike SPARQ – atkal par vērtības radīšanu mērķa grupai, kas kopumā izskatās būs bijusi daļa no 2008. gada Nike stratēģijas. 

14) Rich Media Ads (Non-profit and edu)

Greenpeace – Send a Whale. Laba tēma, atraktīvs (vienkāršs) izpildījums un pats galvenais – platfoma radošai izpausmei. Un drīzāk apzināti nekā neapzināti – saistība ar ikvienam padomju laika skolas bērnam zināmo stāstu par papīra dzērvītēm un Hirosimu. 

Picture 17

15) Rich Media Ads (Promotional) 

Wii Wario Land: Shake it! – jau gandrīz gadu to lietoju kā vienu no piemēriem savās digitālajās prezentācijās un semināros. 

Picture 16

16) Viral Marketing 

Ši kategorija ievērojami vājāka nekā iepriekšējos divus gadus. Es savu balsi atdotu "Yearbook Yourself". Kaut vai dēļ efekta, ko jau kādu laiku var redzēt Facebook, Twitter un Skype fotogrāfijās. 

Iesākumam pietiks. Vakarā jāpaskatās rezultāti. Un iespējams tuvākajās nedēļās vēl sekos kāds komentārs par pārējām nominācijām vai uzvarētājiem – interaktīvās kampaņas bija salīdzinoši neliela grupa (16 kategorijas vs. 72 kategorijas web-lapu grupā un 29 online-film grupā).

  • Omartins

    Ļoti plašs un interesants pārskats! Vienkārši mana problēma ir tajā, ka nezinu kur šādu info meklēt un droši vien ja zinātu tad nebūtu tik daudz pacietības visam iet cauri. Bet ja ir kāds kas to visu saliek – tas ir kruta! :)
    Paldies!

  • pieZZīmes

    Komunikācija・Stratēģiskā plānošana・Stratēģija・Mārketings・Reklāma・Dizains・Mediji・Sociālās platformas・Digitālais laikmets
  • Kategorijas

  • Saņem ziņu par jaunu ierakstu e-pastā

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers