Blog

Jun 1

Marketings un mediji šodien: ceļā uz transmediju pieredzes veidošanu

Paturpinot pirms pāris nedēļām aizsākto tēmu par pāreju no vienvirzienu (masu) un divvirzienu (līdzdalības) mediju laikmetu.

Viens no vadošajiem MIT mediju ekspertiem un izcilas grāmatas "Convergence Culture: Where Old and New Media Collide" autors Henrijs Jenkins sešu minūšu filmiņā par "to pašu" – masu mediju laikmeta beigām un par jaunu attiecību veidošanos starp sabiedrību (katru no mums individuāli!) un jaunajām komunikāciju platformām, kas pakāpeniski aizstāj strauji izzūdošo masu mediju kultūru. 

Trīs domas, kuras pierakstīju pēc pirmās noskatīšanās: 

  1. Šis ir vēl viens atgādinājums, ka jaunās platformas ir viena otru papildinošas (complementary) un katrai no tām ir jāpilda tā loma stāsta stāstīšanā (storytelling) vai pieredzes nodošanā, kuru tā var veikt vislabāk. Nevis jāmēģina viens vizuālais vai tekstuālais kods "klonēt" dažādos kanālos.   
  2. Šis ir vēl viens atgādinājums, ka dažu lielo kompāniju dominance mediju un "stāstniecības" lauciņos tuvojas beigām, lai tā būtu pasaule vai Latvija. Iespējas izlīdzinās.
  3. Filmas beigu daļā tiek aizskarta ļoti nozīmīga tēma par iespējamo jauno mediju iespējamo lomu sociālo izaicinājumu risināšanā. Dodot instrumentus, tiem, kuru situācija ir vissmagākā un/vai kuri ikdienā sastopas ar sabiedrībai kritiskām tēmām (un es pievienotu arī – palīdzot viņiem apgūt digitālo platformu laikmetā nepieciešamās iemaņas), rodas iespēja ne tikai aktualizēt šīs tēmas, bet arī meklēt risinājumus.


p.s. Tiem, kam šī tēma šķiet intersanta, pievērsīšu uzmanību, ka šī gada pirmajā dienās šai blogā ievietoju vēl vienu filmiņu – par zīmoliem, komunikāciju un marketingu 2010. gadā, ko bija radījis viens no šī brīža man interesantākajiem stratēģiskās plānošanas praktiķiem Faris Yakobs, tobrīd vēl no Naked Communications. Šķiet tieši caur viņa blogu pirms pāris gadiem atradu "Convergence Culture" grāmatu. 

  • pieZZīmes

    Komunikācija・Stratēģiskā plānošana・Stratēģija・Mārketings・Reklāma・Dizains・Mediji・Sociālās platformas・Digitālais laikmets
  • Kategorijas

  • Saņem ziņu par jaunu ierakstu e-pastā

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers