Blog

Sep 28

Dizaina domāšana. Ko varam mācīties no Obamas kampaņas?

Politiskās kampaņas vienmēr ir bijušas un būs nozīmīgs atziņu avots jebkura veida marketinga kampaņām un stratēģijām. Kaut vai tāpēc, ka tajās ir tik specifisks produkts, milzum plaša "patērētāju" bāze un neganti augstas likmes.

Obamas kampaņa ir ģenerējusi milzīgu publicitāti un tās pieminēšana vairs nav gluži "labais tonis". Tomēr pielikumā uzdrīkstos pievienot filmiņu, kas, manuprāt, ir viens no saturīgākajiem materiāliem no tik plašā pieejamo materiālu klāsta: kampaņas dizaina direktors Scott Thomas divdesmit minūšu uzstāšanās laikā stāsta par to, kā šī kampaņa izskatījās no viņa atbildības – no kampaņas "dizainēšanas" (nejaukt ar grafisko dizainu) – skatu punkta. 

Par to, kādu lomu dizaina domāšana spēlēja šīs kampaņas radīšanā un realizēšanā. Par to, kādi bija galvenie izaicinājumu pusotru gadu ilgajā "kampaņošanas" procesā. Par to, kādas ir galvenās atziņas. Gan tiešā tekstā, gan starp rindām ir daudz pamācošu un vērā ņemamu atziņu, kuras var izmantot gan tālredzīgāki zīmolu veidotāji, gan sociālās kustības.

 

Līdzās gandrīz ducim atziņu, kas skatoties piešvīkājās uz piezīmju lapiņas malas, mani jo īpaši priecē tā sajūta, ko šis stāsts pastiprināja – līdz ar (a) sociālo platformu (sociālo tīklu) ienākšanu mūsu dzīvēs un (b) eskponenicālu mediju un komunikāciju kanālu fragmentāciju, nepārprotami notiek virzība atpakaļ no "blitz kampaņošanas" uz pakāpenisku, sistemātisku darbu, kurā produkts tiek soli pa solim veidots, attīstīts un uzlabots. Un kampaņa tad ir tikai neliela daļa no visa ši procesa. 

Ja tu dari kautko jēgpilnu, ja tu esi patiess, ja tu nemēģini tēlot kādu citu un esi tu pats, tad izstāstīt par to ir arvien vieglāk, kampaņa nāk dabīgi, viegli. Ja iespējami labs piedāvājums, atbilstoši tev un tavai būtībai, ir mērķis. Ja kampaņa nav pašmērķis.

Savukārt šajā informācijas aprites, dažādības, fragmentācijas un caurspīdīguma laikā arvien grūtāk vai gandrīz neiespējami imitēt kādu citu. Uz pavisam īsu brīdi varbūt. Bet tikai uz īsu brīdi. 

—-

Šobrīd Scott Thomas kopā ar komandu gatavo izdošanai arī grāmatu, vai precīzāk pat multimediju izdevumu, "Designing Obama", kuru sola laist klajā šī gada nogalē vai nākošā gada sākumā. Viena no fascinējošajām lietām – komanda grāmatu izdod bez lielāku izdevniecības namu finansējuma, līdzīgi kā kampaņā, paverot iespējas interesentiem finansēt grāmatas "pirmā metiena" izdošanu. 

Šeit grāmatas reklāmas klips, kurš vienlīdz labi varētu būt arī treileris filmai ar līdzīgu nosaukumu. 

  • pieZZīmes

    Komunikācija・Stratēģiskā plānošana・Stratēģija・Mārketings・Reklāma・Dizains・Mediji・Sociālās platformas・Digitālais laikmets
  • Kategorijas

  • Saņem ziņu par jaunu ierakstu e-pastā

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers