Blog

Sep 6

Reklāmas tehniku un tehnoloģiju dzīvecikli

Šajā nedēļā, gatavojot prezentāciju komplektu braucienam uz BBDO Maskavas konferenci, un prātojot par to, kāda būs šībrīža tehnoloģiju nākotne mārketinga kontekstā un nākotnes tehnoloģiju ietekme uz komunikāciju un grupu veidošanos, savos krājumos atradu šo shēmiņu. (Pagaidām nevaru atcerēties tās avotu, pie iespējas papildināšu). 

Tā ļoti precīzi raksturo nevis reklāmas tehniku dzīvesciklu, bet daudzu tehnoloģiju aktīvistu attieksmi pret jaunumiem – jaunumi viņiem ir interesanti tikai tik ilgi, kamēr tie padara (vai itkā-padara) viņus atšķirīgus no lietotāju lielākas masas ("mainstream").

Pirms gada vai pusotra Twitter, tagad Flash-mob u.t.t. Jaunas un nepārprotami interesantas lietas, tomēr tādas, kuras pirms ieiešanas plašākā auditorijā ir grūti nomērāmas, interesantas arī medijiem un visiem, kuri raksta par jaunajām tendencēm. Tāpēc arī hype. 

Picture 59

Pēc pāris dienām atradu daudz pilnīgāku skatu punktu uz tehnoloģiju attīstību,  Lielā tehnloģiju tendeču pētniecības kopānija Gartner tikko nākusi klajā ar savu vērtējumu jauno un nākotnes tehnoloģiju attīstībai (via RWW) .

Lai gan šis grafiks ir mazliet cita opera – tas runā par ekspektāciju stadijām, kurās tehnoloģijas atrodas un prognozē, cik ilgā laikā šīs tehnoloģijas varētu tikt adaptētas no pamatauditorijas ("mainstream") puses. Pēc krituma trešajā posmā ("Disilusionment"), kas salīdzināms ar "hype" grafiku, tomēr liela (lielākā?) daļa no inovācijām caur jauniem pielietojumiem un jaunu iespēju atklāšanu ("Enlightement") tuvojās produktivitātes un tātad arī plašākas izplatības stadijai. 

Bet interesantākais, ka šajā līknē ietvertas ne tikai tehnoloģijas, bet arī interesanas koncepcijas, piemēram "Behavioral Economics" – jauna, aizraujoša un strauji augoša ekonomikas apakšsadaļa. 

Gartner_emergying_tech_hype_cycle09b

  • http://www.jtnoel.com Jeff Takle

    GREAT graphic.

  • pieZZīmes

    Komunikācija・Stratēģiskā plānošana・Stratēģija・Mārketings・Reklāma・Dizains・Mediji・Sociālās platformas・Digitālais laikmets
  • Kategorijas

  • Saņem ziņu par jaunu ierakstu e-pastā

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers