Blog

Oct 6

Dizaina domāšanas nedēļa – BusinessWeek, grāmatas un daži atradumi

Pagājušās divas nedēļas ir bijušas dizaina domāšanas nedēļas. Vismaz man. 

Pirmkārt, BusinessWeek publicēja īpašu pielikumu, kas veltīts dizaina domāšanai un labākajā dizaina skolām pasaulē. Pirmo reizi. 

Līdzīgi kā pirms 2005. gada pavasara īpašais pielikums par globalizāciju (kuram sekoja nu jau leģendārā Thomas Friedman grāmatas "The World is Flat" izdošana tā gada maijā), iespējams šī tendence iezīmē šīs tēmas (un skatoties daudz plašāk – arī plašāka dizaina jautājumu loka) nozīmes pāreju no šauras intresentu grupas uz mazliet plašāku grupu. 

Otrkārt, kļuvis zināms, ka šī gada oktobrī iznāk četras grāmatas par dizaina domāšanas jautājumumiem.  

Design_thinking_books

Vismaz pāris no kurām, šķiet, būs ļoti ietekmīgas, jo tiek aktīvi apspriestas jau šobrīd. Pirmkārt un visvairāk tā ir "Change by Design", kuru radījis viens no biznesa vidē tik leģendārās dizaina kopmpānijas IDEO jaunajiem līderiem, Tim Brown. Grāmata, kura tieši veltīta dizaina domāšanas jautājumiem, līdzīgi kā viņa blogs

Visticamāk arī Roger Martin "The Desing of Business" būs interesanta, kā vienmēr. Un arī pirmais iespaids papētot internetā pieejamo informāciju par leģendārā frog design līdera Harmuta Essingera "A fine line". 

Kas ir Essingers un frog design? – viena no leģendām apvītākajām diziana kompānijām, kura astoņdesmito gadu sākumā pēc uzvaras jaunas un maz zināmas kompānijas Apple Inc dizaina konkursā gandrīz pilnā sastāvā pārcēlās no Vācijas (frog = federative republic of grermany, ja nekļūdos) un Kalifornijas štatu. Ja leģenda ir patiesa, tieši viņi, vairāk nekā jebkura cita kompānija vai biedru grupa, palīdzēja definēt Apple dizaina pamatprincipus tā sākumā. 

Pagājušnedēļ tika publicēta arī vēl viena Tim Brown prezentācija TED konferencē "Tim Brown urges designers to think big" – prezentācija par to, kas notiek, kad mēs mainām mūsu fokusu no dizaina uz dizaina domāšanu, kā arī (atkal) ļoti vienkārši un sistemātiski izskaidro dizaina domāšanas pamatprincipus. Par to, kāpēc mūsdienās ir  svarīgi ātri virzīties uz priekšu (kāpēc ir jādara lietas (idejas, koncepcijas), lai domātu, daudz vairāk, nekā jādomā, lai kauko radītu). Par to, kāpēc dizains ir pārāk nozīmīga tēma, lai to atstātu tikai dizaineru un profesionāļu ziņā. 

Un vēl pirms šiem atklājumiem, turpinot uzlabot savu LIAA prezentāciju, uzdūros vienai divus gadus vecai prezentācijai, kuru Tim Brown veicis MIT Sloan biznesa skolā – vienā no divām-trim, manuprāt, labākajām biznesa skolām pasaulē. Daudzas no iepriekšējā prezentācijā redzētajām tēmām un domām pārklājās, bet tomēr ir mazliet cits skatu punkts.

  • pieZZīmes

    Komunikācija・Stratēģiskā plānošana・Stratēģija・Mārketings・Reklāma・Dizains・Mediji・Sociālās platformas・Digitālais laikmets
  • Kategorijas

  • Saņem ziņu par jaunu ierakstu e-pastā

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers