Blog

Dec 29

2009. gads ZZ bloga dzīvē

White Latvia 10

Gads, kurš patiešām bijis balts no abiem galiem (foto šī ieraksta sākumā, no 4/01/2009, un beigās, no 23/12/2009) tuvojas noslēgumam. Līdz ar ko šorīt kļuvu par apskatnieku un uzmetu aci, kā 2009. gads šim blogam izskatās no Google Analytics perspektīvas.

Vispirms populārākie bloga ieraksti gada laikā, lejupslīdošā popularitātes secībā. 

  1. Pirmajā vietā pilnīgi un absolūti negaidīti mazā publikācija par SAAB un Love Brindfors digitālo projektu "Cita Perspektīva" pirms pāris mēnešiem;
  2. Otrā, ne mazāk pārsteidzoši, ir bez mazākās piepūles pārpublicētā (embedētā) sociālo mediju skaitītāja simulācija "Sociālie mediji šobrīd. Tieši šobrīd";
  3. Prezentācija MVU vadītāju apmācībai sadarbībā ar LIAA: "Dizaina domāšana biznesā un uzņēmējdarbībā". Nav brīnums, jo šīs prezentācijas klātienē (Liepājā, Daugavpilī, Valmierā, Jelgavā, Rīgā) apmeklēja vairāk nekā 400 cilvēku un bijis arī liels pulciņš neklātienes interesentu;
  4. "Google biznesa modelis un stratēģija" – pārpublikācija, no Slideshare prezentāciju krājumiem;
  5. Mazā joku filmiņa par Heineken ledusskapi, kur, šķiet, izšķirošais veiksmes faktors bija publikācijas ātrums – pateicoties twitter pārpublikācija notika dažas stundas pēc aģentūras paziņojuma par klipa publikāciju, kad klipa apmeklējumu skaits YouTube vēl tikko bija pārsniedzis desmit tūkstošus. Šobrīd YouTube to noskatījušies jau 6 miljoni skatītāju. 
  6. Anna – Latvijas čempione tālsarunās – iespējams labākā mūsu aģentūras Domino BBDO kampaņa šogad;
  7. Prezentācija Tweetup02 – "Twitter šodien: pāris domas no marketinga komunikāciju perspektīvas" – tapa vienas nakts laikā, izdevās atrast pāris svaigas domas un labi iepakot pāris jau iepriekš izmantotās;
  8. "Īsais kurss zīmolu veidošanas stratēģijā"
  9. Viena no gada pirmajām publikācijām "The Economist par reklāmu, zīmoliem un marketingu ekonomiskās krīzes laikā" – aktuāla joprojām. 
  10. Augstu uzkāpuši arī četri no pēdējo nedēļu ierakstiem "Gandrīz vienīgā drošā sociālo mediju stratēģija", "Žurnālu un mediju nākotne", mobilo telefonu pirmsziemassvētku reklāmu cīņu apskats Amerikā un filmiņa "Šeit vai tur? Par dzīvesvietas izvēli kā vienu no svarīgākajiem lēmumiem plakanajā pasaulē, kura varbūt nemaz nav tik plakana "

Bloga apmeklējumu skaits ir pakāpeniski audzis visa gada laikā, tiesa gan ļoti skaidri parādās saistība ar manu aktivitāti – mēnešos, kad esmu bijis slinkāks rakstītājs, arī interese ir bijusi mazāka. Vislielāko regulāro pieaugumu tomēr ir devušas "dzīvās" prezentāciju aktviitātes, kurās ir ieguldīts relatīvi liels darbs, veidojot oriģinālu materiālu un to adekvāti noformējot un pasniedzot:

  1. Gada lielākā veiksme - prezentācijas Maskavā, BBDO apmācību programmas ietvaros - ne tikai veiksmīga prezentācija, kas ģenerēja interesantas iespējas, bet arī atzīšana par dienas prezentāciju vadošajā prezentāciju portālā Slideshare.net ir rezultējuies vairāk nekā 5500 prezentācijas apskatēs Slideshare portālā, 870 lejuplādēs un ļoti straujā bloga apmeklējumu pieaugumā sekojošajās dienās (un, valodu nesaprotot, ļoti īsā apmeklējumu laikā);
  2. Līdzdalība Dienas konferencē "Vai bloggeri ir piektā vara" ar prezentāciju "Vai jauna mediju laimeta sākums?";
  3. Aktīvā un veiksmīgā sadarbība ar LIAA ar jau pieminēto prezentāciju "Dizaina domāšana biznesā un uzņēmējdarbībā".
  4. Prezentācija Tweetup02 – "Twitter šodien: pāris domas no marketinga komunikāciju perspektīvas"

Apmeklējumu avotu analīzē lielākais pārsteigums: aiz nepāprotamajiem līderiem – (1) tiešā apmeklējuma, (2) meklējumiem ar Google un (3) apmeklējumu plūsmas no dažādām Twitter aktivitātēm tūlīt seko arī divi Latvijas blogi – Alda Hofmaņa "Hofmaņa pasakas" un Anša Egles blogs, kas abi parādījās tieši šogad un ir arī manu favorītu vidū.

Nekādu lielu nākošā gada solījumu un apņemšanos nebūs, vismaz ne gadu mijai tuvojoties. Viss turpināsies. 

Mēģināšu mazliet biežāk uzrakstīt kautko no sevis, salikt domas par vienu, otru vai trešo jautājumu mazliet sistemātiskāk, turpinot dalīties arī ar atradumiem par marketingu, dizainu, stratēģiju un vienkārši lietām, kas liek padomāt. Visticamāk vēl tuvākājās dienās tiks pabeigti vismaz daži no tiem ierakstiem, kas jau vairākus mēnešus atrodas "draft" režīmā un veiktas nelielas kosmētiskas korekcijas, atjaunoti saraksti. Iespējams, gada sākumā notiks mēģinājums atgriezties arī pie atsevišķiem ierakstiem vai paralēlas ierakstu plūsmas angļu valodā. Iespējams, parādīsies kādi oriģinālvideo. 

Paldies visiem, kas sekoja un seko, vai vienkārši reizēm iemeta aci. Un jo īpaši tiem, kuri komentēja un rosināja diskusijas. 

Lai tā upe plūst!

Ziemassvētki 2009

  • pieZZīmes

    Komunikācija・Stratēģiskā plānošana・Stratēģija・Mārketings・Reklāma・Dizains・Mediji・Sociālās platformas・Digitālais laikmets
  • Kategorijas

  • Saņem ziņu par jaunu ierakstu e-pastā

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers