Blog

Mar 8

Par grāmatu nākotni

Izdevniecība Penguin Books nelielā un ļoti vienkārši animētā filmiņā par to, kā grāmatu e-lasīšanas ierīču pieejamība jau vistuvākajā nākotnē ietekmēs izdevniecību, izglītību un izklaidi. Vienkārši, uzskatāmi un ļoti cilvēciski. Interaktivitāte, plaša multimediju spektra izmantošana pat ļoti vienkāršās lietās un fokusēšanās tieši uz to, kas tev tajā brīdī ir vajadzīgs. 

Bet pats galvenais, manuprāt, – te nepārprotami redzamas pilnīgi cita veida attiecības starp "lasītāju" (ko vairs nevaram saukt par lasītāju) un saturu. Ja vēlies piedalīties, tev ir jā-līdz-darbojas, tava iesaiste ir obligāta, tu pats (daļēji vai pilnībā) veido to pieredzi, ko tu vēlies saņemt. Nav vairs vienas patiesības un neviens ar karoti neko vairs mutē nelej. Viss atkarīgs no tavām izvēlēm. Itkā jau vispārzināmas lietas, bet uzskatāmi un cilvēciski. 

 

  • Edge

    ZZ:”(..)Nav vairs vienas patiesības un neviens ar karoti neko vairs mutē nelej. ” –
    UN SEKAS/rezultāts tām jaunajām attiecībām ir graujošs – ‘That means they can’t read a newspaper or the instruction on a bottle of pills.’
    PALASOT pētījumu datus par situāciju ASV (un saistībā ar ‘ZZ’ rakstu ‘Kāda laikmeta beigas’) var droši rakstīt – ja digitalizācija pieaug matemātiskā progresijā, tad debilizācija – ģeometriskā. KĀDS LAIKMETS mūs sagaida (kā teica pirmsInterneta laikā par modi – vakar Ņujorkā, šodien Parīzē, rīt – Rīgā, bet aizparīt – Preiļos) ?
    14 Percent of U.S. Adults Can’t Read – http://www.livescience.com/culture/090110-illiterate-adults.html

  • http://profile.typepad.com/zigurdszakis Zigurds Zakis

    Edge, iedzer glāzi auksta ūdens, vēlams ar karoti cukura vai medus, nomierinies un paskaties uz situāciju nevis ar 19. gadu simteņa, bet ar šībrīža brillēm, ar pozitīvo programmu. Un neviens laikmets mūs negaida, viss atkarīgs no mums pašiem. No tevis tai skaitā un jo īpaši. Vēlme pēc uzmanības kombinācijā ar bailēm no pārmaiņām nekad nenes objektivitāti un nevieš līksmību dzīvē.

  • http://profile.typepad.com/andrissmits Andrissmits

    Debilizācijas triumfs. Cilvēku no mērkaķa atšķir fantāzijas esamība. Filmiņā redzamais gadžets fantāziju iznīcina pilnībā. Un visi lietotāji kļūst par XXI gadsimta uniformētiem mērkaķiem.
    Es jau esmu runājis fotogrāfijas sakarā – fotogrāfēt vajag tikai TO, ko neviens nav fotogrāfējis vai TĀ, kā neviens to līdz šim nav darījis. Visam pārējam nav galīgi nekādas jēgas – fotogrāfs bez fantāzijas ir nulle. Tāpat šīs mehāniskās grāmatas – jā, tās varēs lasīt pilnīgs debīlis, bet tās neizaudzinās nevienu, kurš būtu spējīgs kaut ko jaunu (pat tādā debilā līmenī) sarakstīt.

  • Edge

    PALDIES par ieteikumu ! Vajadzētu tādus gudrus vārdus pārtulkot angliski un nosūtīt arī Masačūsetas Tehnoloģiju institūtu lingvistikas profesoram Noamam Čomskim http://www.chomsky.info/
    kas, spriežot pēc teiktā Igaunijas TV – arī vēl ‘’dzīvo ar 19.gs. domāšanu’’ :
    ‘’(..) Ikviens zina, ka, vakarā noskatoties reklāmu, cilvēks nesaņem informāciju. Piemēram, redzot automašīnas reklāmu, jūs nesaņemat informāciju par automašīnu. Pamats ir tāds, ka bizness nicina tirgu. Tirgi domāti informētiem patērētājiem, kas izdara racionālas izvēles. Un tas ir pēdējais, ko viņi grib. Viņi grib tieši neinformētus patērētājus, kas izdara iracionālas izvēles. Un dara to par simtiem miljardiem dolāru gadā.Tieši tāpat pārdod arī kandidātus.’’ (‘Krievija ir mūsu radīts drauds’. KultūrasForums 2009.g.9.-16.janvāris.)

  • pieZZīmes

    Komunikācija・Stratēģiskā plānošana・Stratēģija・Mārketings・Reklāma・Dizains・Mediji・Sociālās platformas・Digitālais laikmets
  • Kategorijas

  • Saņem ziņu par jaunu ierakstu e-pastā

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers