Blog

May 4

Par (ne)mācīšanos no kļūdām (ar sveicienu visiem BadAd & līdzīgajiem no Mr. Alex Bogusky)

"Stop learning from (your) failures. You create a fearful culture where you spend a lot of time looking at where you screwed up

Citāts un arī sekojošais video fragments no Alex Bogusky intervijas, ar domu, kuru viņš dažādās interpretācijās bieži atkārto intervijās un rakstos. 

via FastComany.com

Un tieši šis ir bija viens no iemesliem, kāpēc pirms pāris gadiem ar lielu pārliecību atteicos no līdzdalības kādā uz "kritiku" orientētā, bet šorbīd jau visai liela negatīvisma, nepamatotas ironijas un ik pa brīdim arī neprofesionālisma (neskatoties uz visai respektējamu autoru sastāvu) pārpilnā Latvijas resursā. 

Kādā jēga analizēt neveiksmīgu vai itkā neveiksmīgus piemērus, jo īpaši citu paveiktus, bez plašāk konteksta analīzes? Kāda jēga šai analīzei, ja netiek piedāvāti risinājumi – fakta konstatācija? Kāpēc vispār tērēt laiku to publicēšanai – visapkārt ir tik daudz izcilu piemēru, gan mūsu nozarēs, gan kaimiņu teritorijās? 

Vienīgā motivācija, ko varu iedomāties, ir vēlēšanās pašiem radīt neveiksmīgas un viduvējas reklāmas, viduvējus darbus. Apzināti tiekties uz to? Zinot vairākus iesaistītos džentelmeņus, šī tēze nebūs patiesa, vismaz liekākajai daļai no viņiem noteikti ne. 

Manuprāt, mācīšanās no negatīviem piemēriem (varbūt, tikai varbūt) var izslēgt kļūdas ar mazliet augstāku varbūtību un nodrošināt mērenu, remdenu rezultātu kuru mēs kodējām ar vārdiem "Labi" vai "OK". Bet mācīšanās no kļūdām nekad neradīs ļoti labu vai izcilu piemēru.

Izcili piemēri vienmēr ir saistīti ar jaunā meklēšanu, ar došanos jaunos virzienos, ar eksperimentēšanu un uzdrīkstēšanos. Izcili piemēri visbiežāk rodas dažādu dziļu atziņu krustpunktos, visbiežāk uz robežās starp vairākām nozarēm vai kombinējot tiekšanos uz izcilību vairākos arodos. Un tajos ir ievērojami mazāk virspspusējības vai ātras veiksmes, nekā pavirši apskatoties izskatās.

Lai radītu ļoti labu darbu, var būt nepieciešama (noderīga) mācīšanās un izciliem piemēriem un no tiem ļoti labajiem, kuri nav kļuvuši par izciliem. Bet, lai radītu izcilu piemēru, tev ir jāskatās uz izcilību pāri savas nozares robežām un rāmjiem. Tikai tad ir cerības. Un cerības ir ;) 

  • http://profile.typepad.com/mairisskuja Mairisskuja

    Paldies par šo ierakstu.
    Tev ir izdevies safokusēt (manā galvā) tieši kāpēc man ir bijusi mazliet vairāk negatīva, kā neitrāla nostāja pret šo “aktivitāti”, kas pirmajā mirklī var likties pat vajadzīga un kopumā labu nesoša.
    Ķeza un laime reizē ir tā, ka mēs katrs izvēlamies kādā pasaulē dzīvot.

  • http://www.myspace.com/bandmeaculpa Kaspars Staškevičs

    ļoti sliecos piekrist Bogusky kungam un tavam komentam par lietederīgu laika izmantošanu.
    bet bad ad nevelk pat uz mācīšanos no kļūdām. palasot komentārus saprotu, ka tur sēdošajiem tā ir izklaide. nu tāds sava veida reklāmistu “moral pain” :)
    ..nu kā tas melanis resurss kuru savulaik aizklapēja baznīca.lv :)

  • name

    nav jau viss melns vai balts. un skatīšanās vai neskatīšanās nepadara tevi par labāku vai sliktāku reklāmistu. tās visas teorijas ir tikai teorijas teorētiķiem. ej un dari – kāda jēga tērēt laiku un ar putām uz lūpām pārliecināt citus, ka tā kā daru es ir vislābāk. muļķi pulcējas baros un viens otram māj ar galvu un saka – jā pareizi Bogusky kungs pateica, malacis viņš un malacis es – jo es viņam piekrītu.

  • pieZZīmes

    Komunikācija・Stratēģiskā plānošana・Stratēģija・Mārketings・Reklāma・Dizains・Mediji・Sociālās platformas・Digitālais laikmets
  • Kategorijas

  • Saņem ziņu par jaunu ierakstu e-pastā

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers