Blog

May 22

Nike raksta nākotni – šī pasaules futbola čempionāta nākotni

Picture 92
 

Pasaules Kauss futbolā tuvojās un pagājušās nedēļas nogalē ir atvērtas slūžas izcilu reklāmu plūsmai. Nedēļas sākumā jau savā blogā angļu valodā rakstīju par izcilo "Carlsberg" klipu, kas veltīts Anglijas izlasei -"If Carlsberg did Team Talks" – vienkāršs sižets, izcils izpildījums, izcils tekstu autora darbs un, kas priecēja visvairāk – rūpīgi pārdomāta daudzslāņainība. 

Šajā ierakstā pieminēju arī pirmos četrus Nike tīzerus – klipus, kuru uzdevums bija piesaistīt uzmanību un palielināt intrigu viņu reklāmas aktivitātēm. Bija gandrīz neiespējami saprast, kas ar tiem bija domāts, ja nu vienīgi vientuļa un nomaļā auto treilerī dzīvojoša Rūnija klips ļāva iztēloties, ka tajā varētu būt ne bez balansēšanas uz veiksmes un neveiksmes robežas. 

Šīs nedēļas sākumā parādījās arī oriģināls un nav vārdam runas – tas pārspēj jebkuras ekspektācijas un bez vārda runas ir izcils reklāmas darbs. Trīs minūšu filma, kuras režisors ir Alejandro González Iñárritu (Babel u.c., kā arī viena visspilgtākajām īsfilmām "Powder Keg" leģendārajā un ikoniskajā BMW reklāmfilmu sērijā 2002./03. gadā) un kuras pirmizrāde no tika FaceBook Nike fanu kopā ir daudzslāņains meistardarbs, kura galvenā vērtība, manuprāt, ir pat ne pats stāsts, bet līksma un izsmalcināta rotaļāšanās ar kultūras un reklāmas ikonām.

Skatamies galvenā klipa pilno variantu, šī ieraksta noslēgumā pievienošu arī visus "tīzerus" – tie, kuri vēlās pilnīgāk izprast kampaņas mehāniku var sākt ar tiem. 

Rezultāts? Gandrīz 3 miljoni apskates piektajā dienā pēc publikācijas un eksplozīva izplatība sociālajos tīklos. 

Līdzās neskaitāmām smalkām spēlēm ar kultūras un arī reklāmas simboliem, līdzās pieskārienam Simpsoniem, Sanremo festivālam, YouTube, jo īpaši gribu izcelt, manuprāt, šī klipa kulmināciju – spēli ar   leģendāro un ikonisko Nike reklāmas plakātu ar Rooney. 

Kampaņu, kura tieši pirms četriem gadiem radīja gan milzīgu ažiotāžu masu medijos, gan arī milzīgu atsaucību fanu vidū. Rūnijs, viens no "Nike atlētiem" (Nike visā pasaulē atbalsta atlētus, nevis komandas) tās sezonas sākumā guva traumu un ar šo plakātu Nike atzīmēja ziņu par viņa atgriezšanos Anglijas izlasē un apstiprinājumu līdzdalībai pasaules čempionātā. 

RooneyNikeLarge

Atgriežoties pie šī gada kampaņas – ir vairākas pazīmes (un arī drošas ziņas ;)), ka šīs nebūs vienīgās Nike aktivitātes šī čempionāta laikā.  Un savas aktivitātes pamazām uzsāk arī pārējie. Būs interesanti un iespējams pie tām vēl atgriezīšos, jo īpaši ņemot vērā, ka tieši šobrīd ir iespēja strādāt tieši ar Nike. 

—————————————–

Pievienoju šī gada kampaņas klipus, kuri parādījās pāris dienas pirms galvenā (pilnā) varianta un mazliet padziļina galveno stāstu.  

"Rooney Caravan". Bez atrisinājuma uzminēt, kas ar to visu domāts, ir samērā neiespējami.

"Ronaldo Statue"

a

"Ronalidinho Samba"

—–

Papildinājumam un pilnai ainai – YouTube parādījies arī "Making Of" video, kas sākotnēji bija pieejams tikai FaceBook un kurā  režisors ir Alejandro González Iñárritu un arī daži no klipa galvenajiem "aktieriem" dod iespēju ieskatīties klipa tapšanas procesā un arī mazliet detalizētāk iepazīstina ar radošo koncepciju. 

d

  • http://burti.lv Elvis Kvalbergs

    Ju – šis gan bija labs. Tā padarīšana ar plakātiem gan būtu man paslīdējusi nedaudz garām

  • http://profile.typepad.com/zigurdszakis Zigurds Zakis

    Nu, tur slānis uz slāņa. 3x noskatoties nebiju pamanījis Federera līdzdalību klipā. Tikai noskatoties “Making Of” (kuru tagad pievienoju) pievērsu uzmanību. Pa smalko.

  • Mārcis

    Iespaidīgs aktieru sastāvs. Iespaidīga kampaņa..

  • http://profile.typepad.com/zigurdszakis Zigurds Zakis

    Viedokļu dažādībai – mazliet cits (nebūt ne viennozīmīgs) skatu punkts: http://adage.com/u/E0lXyb

  • pieZZīmes

    Komunikācija・Stratēģiskā plānošana・Stratēģija・Mārketings・Reklāma・Dizains・Mediji・Sociālās platformas・Digitālais laikmets
  • Kategorijas

  • Saņem ziņu par jaunu ierakstu e-pastā

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers