Blog

Feb 17

KLM eksperimenti

Vienkārši, draudzīgi, neiztērējot nevienu lieku eiro centu, bez nevajadzīgām ārišķībām un mēģinājumiem "uztaisīt viral klipu" vai "uztaisīt reklāmu", ar vai bez visām TV reklāmas klišejām. Un pats galvenais – skaidri, efektīvi un draudzīgi nododot galveno ziņu. Tāpēc pat nemēģināsim šo komunikāciju kampaņu saukt par reklāmu. 

Tikai nedēļas laikā jau gandrīz 50'000 apskates un viena kontakta cena jau šobrīd, domājams, ir zem viena eiro un pavisam drīz būs zem EUR 0,10, jo kontakta cena turpinās krist palielinoties apmeklējumu skaitam – ir tikai pirmā nedēļa un pirmie izvietojumi blogos. Tālākais, ieskaitot to vai tas kļūs par plaši zināmu veiksmes stāstu vai arī vienkārši paliks par nelielu, veiksmīgu marketinga aktivitāti, ir atkarīgs no pārāk daudziem neprognozējamiem faktoriem. 

Līdz ar ko, iespējams, šis nav tikai "eksperiments par personiskās telpas nozīmi", bet arī viens no apzināti veidotiem, mērķtiecīgiem, kontrolētiem KLM komunikāciju eksperimentiem. Ar nelielu investīciju, viegli un bez pārspīlētas nopietnības vai pārspīlētām ekspektācijām, nebūvējot sapņu pilis. Vienkārši pamēģināt vienu, otru vai piekto ideju – kāda no tām nostrādās, kāda būs mazāk veiksmīga 

Ir pamats domāt, ka šīs kampaņas parādīšanās KLM aktivitāšu portfelī nav gadījuma rakstura notikums - KLM sistemātiski un mērķtiecīgi eksperimentē ar aktivitātēm sociālajās platformās un laiku pa laikam tie rezultējas veiksmīgās kampaņās. Par to liecina gan viņu YouTube kanāls, gan aktivitātes uz viņu Facebook sienas (šobrīd neliels radošais konkurss - balsošana par labākajiem no iesūtītajiem fanu video konkursa video), gan sistemātiska komunikācija blogā un Twitter izmantošana galvenokārt dialogam ar sekotājiem un viņu problēmu risināšanai, nevis mēģinājumiem stāstīt kaut ko par sevi. Arī tie visi rādās esam mazi, mērķtiecīgi komunikāciju eksperimenti. Liela kompānija, kas nebaidās būt cilvēciska, nebaidās kļūdīties un mācās no veiksmēm un no kļūdām.

  • pieZZīmes

    Komunikācija・Stratēģiskā plānošana・Stratēģija・Mārketings・Reklāma・Dizains・Mediji・Sociālās platformas・Digitālais laikmets
  • Kategorijas

  • Saņem ziņu par jaunu ierakstu e-pastā

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers