Blog

Apr 14

Labie vienmēr uzvar. Ilgtermiņā.

Zvaigznite

Pievienoju pāris mēnešus jaunu, vienkāršu video, kurš pavisam nesen man lieti noderēja, lai pārliecinātu kādu biedru grupu par dziļākas un ilgstošākas stratēģijas nepieciešamību pretstatā vilinājumam veikt ātras avantūras un mēģināt izaicinājumus ar mazliet dziļākām saknēm risināt tūlīt, uzreiz un ar taktiskiem instrumentiem. Vai izsakoties tiešāk – ar lētiem trikiem un aizsedzoties ar radošu darbu bez dziļākas domas pievērst uzmanību un nopelnīt īstermiņa popularitāti ;)

Decentralizētās mediju vides un digitālo platfromu laikmetā, kad eksponenciāli pieaug informācijas apjoms un kanālu fragmentācija, kad pat īstemiņa veiksmi ir arvien grūtāk "nopirkt" ar masu mediju laikmeta metodēm, komunikāciju stratēģijas ilgtermiņa (pastāvīgā, saturu vai zīmola būtību radošā un ikdienā apstiprinošā) komponente kļūst arvien svarīgāka. Tās realizācijai ir doti arī simtiem instrumentu, lielākoties bezmaksas. Nepieciešama tikai stratēģija un vēlme rīkoties. Vai pat iesākumam pietiks ar pēdējo.

Kampaņas nekur nepazudīs. Vēl jo vairāk – to nozīme pieaugs, vismaz to kampaņu, kuras spēs izsisties cauri troksnim un piesaistīt uzmanību. Tomēr tās būs īstermiņa aktivitātes (skat. vārda kampaņa definīciju) un ja aiz tām nebūs pastāvīgs darbs un konsekvence, to ilgtermiņa efekts būs ierobežots.

Digitālā vide ir ne tikai jauna komunikāciju pasaule ar citiem noteikumiem – vienlaikus tā var būt arī "jaunās un mainīgās komunikāciju pasaules" modelis vai simulācija, kurā bez liela kaitējuma zīmolam ir iespējams veikt kontrolētus (un nekontrolētus) eksperimentus – beigu beigās uzmanību piesaista tikai veiksmīgie eksperimenti, bet mazāk veiksmīgās aktivitātes paliek nepamanītas.

Līdz ar ko daudzas atziņas no marketinga (ne reklāmas!) veiksmes formulām digitālajā vidē varam attiecināt arī uz kopējo komunikāciju stratēģiju. Tāpēc arī Google SEO un meklēšanas stratēģiju eksperta trīs minūšu stāsts par to, kāpēc Google vidē pozitīvās stratēģijas ilgermiņā vienmēr uzvar agresīvas un negatīvās stratēģija ir attiecināms arī uz jebkuru komunikāciju stratēģiju. Stratēģiju, nevis kampaņu.

 

 

  • pieZZīmes

    Komunikācija・Stratēģiskā plānošana・Stratēģija・Mārketings・Reklāma・Dizains・Mediji・Sociālās platformas・Digitālais laikmets
  • Kategorijas

  • Saņem ziņu par jaunu ierakstu e-pastā

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers