Blog

Dec 2

Mēs mīlam šo valsti. Krievijas versija.

Politiskās kampaņas vienmēr ir bijušas viens no viskoncentrētākajiem un inovatīvākajiem komerciālās komunikācijas žanriem. Skaidrojums ir vienkāršs: 

  • izpārdošana, kas notiek vienā dienā, politiskā un komunikāciju stratēģija lielākoties ir fokusēta uz šo dienu; 
  • komunikācija, t.sk. komerciālā, ir ļoti nozīmīga produkta sastāvdaļa, daļa no piedāvājuma; 
  • iegādātais produkts pircējam būs jālieto vairāki gadi (un kuru nevar nodot atpakaļ, ja esi nopircis brāķi vai ja produkta izvēli noteikuši citi);
  • liels komunikāciju elementu skaits, kuri jāintegrē vienotā vēstījumā;
  • ļoti, ļoti augstas likmes – milzīgas investīcijas un ļoti daudz inovatīvu meklējumu.

Un lai arī politiskā marketinga atšķirības no produktu un pakalpojumu marketinga ir milzīgas – tāpēc visbiežāk pat citādi labas "klasiskās" reklāmas vai PR aģentūras (vismaz bez ciešas sadarbības ar klienta atslēgas komandu), labākajā gadījumā sasniedz viduvējus rezultātus – no politiskā mārketinga iespējams mācīties ļoti daudz un politiskajām kampaņām ir vērts pievērst pastiprinātu uzmanību.  

Parīt (svētdien) Krievijā vēlēšanas. Neskatoties uz to, ka arī šogad ārēji tā izskatās spēlē vienos vārtos, nav tik viennozīmīgi un no komunikāciju viedokļa ir visai daudz interesantu elementu. Iespējams, tie būtu kāda atsevišķa bloga ieraksta vērti.  

Tomēr ar vienu  šodienas atradumu tomēr nevaru nepadalīties: pilnīgi norobežojoties no politiskajiem spriedumiem un līdzības kādu mūsu pusē plaši zināmu politisko devīzi, tā tomēr ir profesionāla varas partijas polittehnologu atbilde galvenajam pārmetumam no konkurentu puses (precīzāk, zināmākajai, centrālajai pārmetumu metaforai, kas jau folklorizējusies). Tieša, manipulatīva, pat mazliet ciniska, ar lielu propogandas devu, bet profesionāla.

No otras puses, ikvienam pateiktam vārdam tomēr ir spēks. Jo īpaši politikā. 

 

  • http://profile.typepad.com/njemiet Njemiet

    kad paskatās vēl klipiņu “Wsjo budet horosho”, rodas dīvaina sajūta kontekstā ar šito… pārāk daudz līdzību…

  • pieZZīmes

    Komunikācija・Stratēģiskā plānošana・Stratēģija・Mārketings・Reklāma・Dizains・Mediji・Sociālās platformas・Digitālais laikmets
  • Kategorijas

  • Saņem ziņu par jaunu ierakstu e-pastā

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers