Blog

Jan 3

2011. gada 10 lasītākie ieraksti manā blogā

Kā jau katru gadu Vecgada nogalē (šoreiz būtu precīzāk – Vecgada vakarā) ieskatījos sava bloga Google Analytics un izveidoju nelielu apkpojumu par pagājušā gada populārākajiem ierakstiem.

Attiecībā uz blogu pagājušais gads nebija pārāk ražīgs – vasaru un gada otro pusi vairāk nodarbināja jautājums "ko darīt?" un "par ko kļūt" – vēl kādu laiku/gadu palikt Maskavā, meklēt tālāku attīstību un iespējas BBDO tīklā vai tomēr atgriezties Latvijā, veltīt mazliet laika sev un paprātot par iespējāmajām nākotnes avantūrām ar vai bez kāda neliela pirātu kuģa vai radoši-stratēģiski-digitāli-komunikatīvas laboratorijas organizēšanu. 

Līdz ar ko šogad, jo īpaši gada otra pusē, vairāk blogu izmantoju kā piezīmju blociņu, piefiksējot interesantākos atradumus, bet tur ir daudz mazāk domu vai komentāru. 

TOP 10

#1. "Ziņas no Detroitas: reklāmai ir nākotne" – pārliecinoši populārākais un tika uzrakstīts divos elpas vilcienos (iesākts no rīta pirms darba, pabeigts vakarā) pēc Superbowl reklāmu parādes. 

#2. "Ziemassvētki nāk" – vienkārši John Levis ziemassvētku reklāmas klipa publikācija apmēram dienu pirms tas parādījās lielākajos reklāmas portālos un blogos un apmēram mēnesi pirms tas tika atzīts par gada labāko britu TV klipu Campaign Magazine eskpertu apataujā. 

#3. Latvijā ar Film Angels Studio atbalstu veidotais vācu Hornbach klips

#4. "Nakts, mazliet izdomas un alus", jeb neliels "case" par radošu vides reklāmu.

#5. "Sponsorēšana kādai tai jābūt" – vēl viens "case", šoreiz par ļoti veiksmīgu sponsorēšanas piemēru. 

#6. "Vides reklāma interaktīvajā laikmetā". Prezentācija Clear Channel balvu pasniegšanā. Lai arī daļa materiāla jau bija sagatavota Maskavā, domājot par apmācības semināru vienam no mūsu klientiem, šis tomēr viens darbiem gada otrajā pusē, kurā ieguldīts visvairāk darba. Prezentācijā iekļuva tikai daļa no piemēriem, līdz ar ko pēc pāris dienām sekojā vēl viens ieraksts ar pārējiem: "Vides reklāma interaktīvajā laikmetā: vēl 7 piemēri". 

#7. "Piedalīsimies jūsu ballīte. Visi." Asprātīgs joks no atraktīvās Maskavas digitālās aģentūras "Red Keds" Facebook, kas vienlakus arī bija laba reklāma viņiem, jo pievērsa visai lielu uzmanību. \

#8. "Kā un kur meklēt izcilus Art Director?!. @Instinct_RU recepte". Izcila un asprātīga kampaņa no maniem tad jau bijušajiem kolēģiem, kas tika realizēta Golden Drum festivāla un ieguva sudraba balvu. Kampaņa, kam, manuprāt, ir lielas cerības uz veiksmi daudzos festivālos, iesaitot gan Effies, gan Cannes Lions – tiešs trāpījums mērķa grupā, minimāliem līdzekļiem (Kā novembrī Rīgā klipu filmējot stāstīja Romans, lielākas izmaksas esot bijis Rolex – kaut kur starp €100 un €200 :D)

#9. "Campaigns of 2010/2011: my TOP5". Pirmo reizi mana bloga top10 ieraksts no visādi citādi samērā neaktīvā bloga angļu versijas http://zz.typepad.com/ENGL alias "The Great Escape". Neskatoties uz bijušo Domino, Instinct un BBDO Maskavas kolēģu un draugu lūgumiem nekādīgi neizdodas aktivizēt. Šis konkrētais ieraksts tika izveidots pēc manu tābrīža PR kolēģu lūguma priekš izdevuma Forbes Krievijas versijas, kurā savas TOP kampaņas ieteica vairāki BBDO Group Russia cilvēki

#10. "Ko digitālais 2011. gads nesīs komunikācijā un marketingā" ir gada sākumā veidots ieraksts ar vairāku precentāciju apkopojumu par prognozējamajām tendencēm pagājušajā gadā. 

Šim ierakstam TOPā cieši seko visai blīva apmēram 15 ierakstu grupa – atšķirības starp #11 un #25 ir mazāk nekā 100 apmeklējumi.  

No šiem visstraujākais lēciens ir bijis decembra vidū publicētajam "Mārketings kā džezs", kuru kādā brīvākā brīdī ir doma paturpināt izvērstākas prezentācijas formā par savu pieredzi par saitēm starp komunikāciju, reklāmu un marketingu no vienas puses un mūziku, šahu, matemātiku, fiziku no otras. 

Vēl pāris atziņas no Google Analytics salīdzinājumā ar 2010. gadu

  • Kopējais apmeklējums skaits krities par gandrīz 20%, kas tikai loģiski – šogad šeit bijis daudz mazāk aktivitāšu, tās ir bijušas mazākas un arī nekādā veidā neesmu "veicinājis" apmeklējumus tieši un netieši: lielākoties esmu tikai publicējis ierakstus un padalījies ar tiem twitter. 
  • Būtiski samazinājusies plūsma no Twitter (-29%), lai arī audzis twitter sekotāju skaits;
  • Pieaugusi plūsma no Facebook (+35%) – bloga ierakstu saites Facebook publicēju ļoti reti, atsevišķu bloga lapu (Page) atvēru tikai decembra nogalē un neesmu to nekā "veicinājis";
  • Samazinājusies plūsma no Feedburner, lai arī e-pasta jaunumu parakstītāju skaits palicis nemainīgs (nenozīmīgi pieaudzis);
  • Labu apmeklējumu skaitu ģenērējušas prezentācijas kā Maskavā tā Rīgā. Ceru, ka šogad tādu būs vairāk. 

Bet par 2012. gadu – pagaidām bez solījumiem un bez radikālu satura izmaiņu plāniem. Joprojām melnrakstu stadijā ir kāds ducis Maskavā uzsāktu ierakstu vai ideju mazliet "saturīgākiem" rakstiem, bet gan jau pienāks laiks arī tiem. 

Un ja ir kādi komentāri, ieteikumi vai piebildes – droši izmantojies komentāros vai arī sūties e-pastus vai pasta baložus. 

Lai visiem saturīgs gads!

  • pieZZīmes

    Komunikācija・Stratēģiskā plānošana・Stratēģija・Mārketings・Reklāma・Dizains・Mediji・Sociālās platformas・Digitālais laikmets
  • Kategorijas

  • Saņem ziņu par jaunu ierakstu e-pastā

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers