Blog

Mar 22

Meistarība un prakse komunikāciju arodā. Prezentācija LADC un Latvijas Institūta konferencē

Zz_LADC_640-11

Zz_LADC_640-12

foto: Вадим Сыщиков

 

Daļu no pagājušās nedēļas veltīju, lai sagatavotu prezentāciju (stāstu) par profesionalitāti komunikācijā LADC un Latvijas Institūta rīkotajā konferencē par Meistarību.

Gatavošanās process bija nesteidzīgs, bet intensīvs, tāpēc ļoti (pat pārāk) ražīgs. 3-4 dienu laikā pārskatīju ļoti daudzus avotus par radošo darbu un izcilību jebkurā arodā, tai skaitā arī ar svaigu skatu arī vairākas grāmatas, kuras jau vairākus gadus biju noslēpušās grāmatplauktu otrajās rindās.

Līdz ar ko šī prezentācija var tikt uzskatīta tikai par nelielu "treileri", jo tajā tika iekļauta tikam apmēram 1/3 no slaidiem un domām, kas radās to gatavojot un tai visticamāk sekos turpinājums. Jo īpaši ņemot vērā, ka LADC šo gadu ir izsludinājis par Meistarības gadu radošajās nozarēs. 

Bet no visas prezentācijas un ar to saistītajiem atradumiem būtu jāizceļ viens, tad tas būtu fragments no Ievas Zībartes intervijas ar arhitektu Andra Kronberga saistībā ar grāmatas "Krampis" iznākšanu, par kuru (interviju) jau rakstīju blogā pirms pusotra gada.
Lai arī šajā fragmentā stāsts ir par arhitekta profesiju, manuprāt, tajā ir ļoti daudz trāpīgu atziņu arī par komunikāciju arodiem – gan par jebkura veida radošo darbu, gan par stratēģisko, gan par pieeju jebkuram darbam, kuru darām.  Un tā laikam tomēr ir līdz šim latviešu valodā visprecīzāk noformulētā būtība stratēģiskās plānošanas darbam komunikāciju nozarē. 
  • http://profile.typepad.com/curiha Curiha

    Liels paldies par prezentāciju, tā bija tiešām izcila. Tā kā zālē lielākā daļa apmeklētāju bija no valsts iestādēm, teikšu godīgi – man radās ‘neliels’ satraukums brīdī, kad ieraudzīju slaidu, kurā komunikācijas mērķis ‘informēšana’ bija izsvītrots. Es domāju, ka informēšana noteikti NAV jāizslēdz, bet drīzāk tā tagad ir daļa no stāsta. Iespējams, šeit mēs abi skatāmies dažādi uz stāstu un informēšanu. Es runāju par stāstu, kam ir saturs, nevis stāstu, kas tikai izklaidē. Un es runāju par informēšanu nevis ‘mums ir jauna desa, tā ir labākā desa, pērciet mūsu desu’ līmenī, bet stāsta stāstīšanas kontekstā. Gan uzņēmumiem, gan valsts iestādēm, gan sabiedriskām organizācijām ir jāstāsta stāsts un jāinformē par to, ko cilvēks grib zināt, nevis par sevi un saviem produktiem. Jo, protams, Google var atrast visu, tomēr tur ir ļoti daudz Junk. Un tu jau arī raksti blogu, lai informētu, vai ne? Un domāju, ka tas veido pozitīvu BBDO tēlu, parāda jūsu ekspertīzi un zināšanas komunikācijas jomā. Īsāk runājot – man šķiet, kas stāsts un informēšana iet kopā un centrā ir nevis informēšana par sevi, bet informēšana par jomu tādā līmenī, kas ir interesanti patērētājam.

  • http://profile.typepad.com/zigurdszakis Zigurds Zakis

    Paldies! Par “informēšanu” piegāju ļoti saudzīgi, pāris tiešākos slaidus izlēmu nerādīt. Bet par visām “Mūsu informatīvajām kampaņām” man ir visai radikāls viedoklis un par to, kā to pavisam atšķirīgi dara igauņi un islandieši jau rakstīju blogā pirms pāris nedēļām (http://zz.typepad.com/lv/2012/02/informativas_kampanas_politiska_komunikacja_lv.html). Valsts iestādēm REKLĀMĀ un komunikācijā nav jāinformē, informācija ir jāpadara pieejama un ar komunikāciju instrumentiem jārada interese to meklēt :)

  • Stendz.

    Lieliski!!!

  • pieZZīmes

    Komunikācija・Stratēģiskā plānošana・Stratēģija・Mārketings・Reklāma・Dizains・Mediji・Sociālās platformas・Digitālais laikmets
  • Kategorijas

  • Saņem ziņu par jaunu ierakstu e-pastā

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers