Blog

Apr 18

Stāsts ir par stāstniecību (storytelling) nevis par tehnoloģijām un iekārtām. Un par mums

"It (technology) is creating more and more opportunities for consumers 
to engage with our work. Or NOT. 
And it is making it possible them 
to do it wherever, whenever, however they choose to. Or NOT.

And the beautiful thing is that if they choose to
you can create an experience that is rich and rewarding for them and therefore is likely to change their behavior. Which is ultimately what we need to be focused on.

BUT,
unless you know how to tell a great story you will not have any of these connections
because mere ability of the hardware, software and operational systems to provide it doesn't guarantee anything. 
It just means – it is possible

BBDO Worldwide CEO un līderis Endrjū Robertsons (Andrew Robertson) piecu minūšu intervijā atkal un atkal atgādina par to, ka un kāpēc stāstniecība (storytelling) gandrīz neierobežotu digitālo iespēju un totālas fragmentācijas laikmetā ir svarīgāka nekā jebkad agrāk. 

p.s. 

Ideja un stāsts, tās tomēr visbiežāk ir divas tik ļoti dažādas lietas. 

Starp citu, cik no jums ir studējuši (paši, ne jau kādā skolā vai augstskolā) stāstniecību? Pētījuši, sekojuši līdzi, interesējušies, mēģinājuši saprast, kas atšķir izcilu stāstu no vienkārši un tikai ļoti laba vai laba?

Cik no aģentūru cilvēkiem (un jo īpaši – cik no klientiem!) ir gatavi pamanīt ideju, kurai ir potenciāls pārvērsties par stāstu, atšķirt izcilu stāstu (tātad – daudz ticamāk efektīvu) no tikai ļoti laba vai vienkārši laba (tātad viduvēja) vai vienkārši no idejas? Cik ir gatavi palīdzēt pārvērst ideju par stāstu?

Daži ir. Daži noteikti ir gan pētījuši, gan praktizējuši. Un laiku pa laikam ir arī pa kādam labi izstāstītam stāstam, ar vai bez turpinājumiem. Bet to ir pārāk maz. Un bez prakses, tikai ar teoriju vai interesēšanos vien te būs par maz, līdzīgi kā nepietiks ar praksi, bez pētniecības. 

Nē, nē, es arī neesmu pētījis dziļāk un sistemātiskāk, esmu tikai ļoti pavirši, virspusēji un garām skrienot mazliet mēģinājis saprast pāris likumsakarības un pie tā "mazliet piedomājis" un "šo to palasījis", bet ne sistemātiski un mērķtiecīgi. 

Bet nepamet sajūta, ka iespējams tieši kaut kur šeit ir viena no mūsu nozares, mūsu aroda lielākajām neizmantotajām iespējām, vismaz Latvijas tirgū noteikti. 

(iespējām, jo "problēmas, kā zināms, neeksistē; ir tikai iespējas" (c) zz).

  • http://profile.typepad.com/curiha Curiha

    Liels paldies par tēmas aktualizēšanu! Domāju, ka stāstu stāstīšana nav jāpēta, stāsta stāstīšana ir jāprot, un to vislabāk dara filologi un labi žurnālisti. Stāstīt stāstu ir talants, kuru, manuprāt, nevar iemācīties, izlasot 3 grāmatas. Šo talantu gan var attīstīt, izlasot šīs 3 grāmatas. Vēl gribu piebilst – šis bija lieliski noformēts video.

  • pieZZīmes

    Komunikācija・Stratēģiskā plānošana・Stratēģija・Mārketings・Reklāma・Dizains・Mediji・Sociālās platformas・Digitālais laikmets
  • Kategorijas

  • Saņem ziņu par jaunu ierakstu e-pastā

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers