Blog

Dec 28

OBI. Remonts. Naglas. Ziedi. Tagad. Uzskatāmi par lielo atziņu lomu radošajā darbā

Screen Shot 2012-12-28 at 16.24.19

Komunikāciju stratēģa (stratēģiskā plānotāja, zīmola stratēģa, radošā stratēģa vai reizēm arī radošā direktora) loma ir ne tikai pārzināt komunikāciju instrumentus, klienta biznesu, patērētāju, tendences sabiedrībā, kultūrā un medijos; ne tikai analizēt, shēmot, sistematizēt un tad artikulēt stratēģijas; ne tikai pārliecināt klientu, iedvesmot radošo komandu un beigu beigās arī postracionalizēt (lai mācītos no veiksmēm un neveiksmēm), bet pirmkārt un visvairāk – atrast precīzas, dziļas, trāpīgas lielās atziņas (insights) gan zīmolam kopumā, gan katram atsevišķajam radošajam darbam

Un tad, kad atrasta lielā atziņa (insight) zīmolam – lielas, dziļa, patiesa un visbiežāk arī ļoti, ļoti vienkārša – radīt dažādas interpretācijas, radīt mazās-lielās-atziņas, sapīt tās vienotā stāstā un panākt to, ka tās papildina kopējo zīmola ideju.

Un to visu es saredzu šajā gada kampaņā – vienkāršā, cilvēciskā un ļoti trāpīgā. Piecas TV reklāmas. Visas radītas šī gada laikā un vienam klientam – mājas iekārtošanas, dārzkopības un citu saimniecisko vajadzību risināšanas lielvekalam OBI.

Labu reklāmu joprojām ir daudz, bet šīs, visas kā viena (un jo īpaši visas kopā!) ļoti spilgti parāda ļoti laba (izcila) stratēģa un stāstniecības lomu radošajā darbā. Un tās nav no nebūt ne tik tālajām britu salām, kur izcils stratēģa darbs ir ikdiena, bet gan tepat līdzās no Krievijas, no Maskavas BBDO, tāpēc arī tik ļoti atpazīstamas mums visiem. 

Kā pirmo rādu jaunāko un aktuālāko video, to, kuru atradu pirmo un ar kuru sākās mana tikko kā veiktā mikro izpēte. OBI sveiciens gadu mijā: 

Lai arī tekstuāli mazliet atgādina pagājušā gada labāko reklāmu Krievijā, Megafon 4G (Instinct), tomēr pat atrauti no pārējām šī gada reklāmām, manuprāt, ir ļoti veiksmīgs darbs. Lai arī ārēji tas īpaši neatšķiras no daudziem līdzīgiem ziemassvētku klipiem, tieši stāsts ir tas, kas padara to pievilcīgu.

Bet, ja atskatamies uz viesiem šī gada video stāstiem, tie ārkārtīgi trāpīgi runā par to, ko mums nozīme remonts, ko nozīmē veikt izmaiņas savā mājā vai rūpēties par vidi ap sevi. 

Ikvienā no stāstiem ir gan liela lielā atziņa (kuru simbolizē galvenā devīze "Paņem un izdari"), gan mazas-lielās katrā atseviškajā darbā. Un tās nav tikai "radošās idejas" vai to savirknējums, vai "tikai radošais darbs". Tās ir atziņas, kas talantīgi, radoši sapītas stāstos, kuri ir tik ļoti atpazīstami un uzrunā gandrīz ikvienu no mums. 

Ikviens no stāstiem daudz vairāk parāda to "Kāpēc?", nevis "Ko?".

Kad man būs iespēja (visticamāk jau šopavasar), noteiki pajautāšu par šī projekta tapšanas aizkulisēm tā autoriem un varbūt pat izdosies iegūt kādu ieskatu šo stāstu tapšanas neredzamajā daļā (stratēģijā). Bet pat to nezinot,  esmu vairāk nekā pārliecināts, ka tā ir ļoti cieša stratēģu (Anna Zaharova kā BBDO Moscow grupas galvenā stratēģs), radošās komandas (Adrian Ely) un producentu stadarbības rezultāts, kurā ļoti nozīmīga loma bijusi lielo atziņu (insights) kopīgai meklēšanai. 

 

  • pieZZīmes

    Komunikācija・Stratēģiskā plānošana・Stratēģija・Mārketings・Reklāma・Dizains・Mediji・Sociālās platformas・Digitālais laikmets
  • Kategorijas

  • Saņem ziņu par jaunu ierakstu e-pastā

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers