Blog

Mar 26

Latvijas reklāmas mediju tirgus. Tendences 2001-2012

Plašāku rakstu pār Latvijas reklāmas mediju tirgus dinamiku pēdējā desmitgadē – "Latvijas reklāmas nozares gaismas pils (2001-2011)" – šajā blogā publicēju pagājušā gada nogalē. 

Šorīt LRA publicēja datus par 2012. gada rezultātiem, līdz ar ko papildināju septembrī publicētos grafikus ar jaunākajiem datiem.

Seko tikai jaunās vizualizācijas. Iepriekšējā rakstā aprakstītie vērojumi un secinājumi vēl joprojām ir aktuāli. 

1. Kopējā tirgus apjoma dinamika

LV_Mediju_reklamas_tirgus_dinamika_2001-2012

2. Internet "mediju" daļa kopējā apjomā

(N.B. tikai uzskaitītie apjomi! – reālais tirgus apjoms un īpatsvars noteikti ievērojami lielāks, nekā LRA aprēķinātais)

LV_internet_reklamas_dinamika_2001-2012

3. Mediju tirgus relatīvais sadalījums

LV_Mediju_tirgus_2001-2012_relativais

4. Tirgus relatīvais sadalījums, ietverot neuzskaitītās investīcijas digitālajās platformās:

Un, līdzīgi kā pagājušgad, veicu arī statistiski ne gluži korekto datu interpretāciju, Internet tirgus apjomu palielinot divas reizes (balstoties uz pieņēmumu, ka līdz ar "uzskaitāmo" interent reklāmu daļu, nozīmīga daļa no uzņēmumu investīcijām digitālajās platformās netiek novirzīti medijiem, uz kuru datiem ir veidots LRA mediju tirgus apjoms).

Pēc tā kopējā aina izskatās šāda (mazliet ticamāka): 

LV_Mediju_tirgus_2001-2012_papildus

 

  • pieZZīmes

    Komunikācija・Stratēģiskā plānošana・Stratēģija・Mārketings・Reklāma・Dizains・Mediji・Sociālās platformas・Digitālais laikmets
  • Kategorijas

  • Saņem ziņu par jaunu ierakstu e-pastā

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers