Blog

Mar 4

Visu varu radošajiem – radītājiem un ražotājiem!

"Giving power back to makers of things 
instead of makers of decisions"


"Rise up against pencil pushers 
with unworked hands and uncurious minds.

Go to your drawing boards, and draft tables, and work stations.
Prepare to design things that matter.
Prepare to change the way the world makes things.

Prepare to redesign the making of making"

 

Nike mūsdienās ir vieni no retajiem Lielmeistariem manifestu žanrā.

Lai arī ne bez klišejām, patosa un bēdīgi leģendārā "Visu varu proletariātam!" noslēgumā, arī šis pagājušā pavasara "manifests" ir trīskārši īpašs.

Gan kā aicinājums uz darīšanu, darbošanos un tiekšanos uz lielāku neatkarību visiem radošajiem, radītājiem un ražotājiem. Jo, ja vien tā nav vinnēta loterijā, neatkarība nāk kopā ar aizrautību ar savu lietu, nemitīgu profesionālo izaugsmi un visaugstākā līmeņa aroda prasmēm. Bet pats galvenais – tā nāk kopā ar paveiktajiem darbiem, ar to, ko tu esi izdarījis, pats vai kopā ar domubiedriem, nevis ar to, ko tu esi darījis vai kur (kā labā) strādājis. 

Gan kā atgādinājums visu līmeņu menedžeriem, menedžerīšiem un starpniekiem, visu veidu un līmeņu birokrātijām; visiem, kuri gribētu būt pa vidu starp radīšanu un pārdošanu, nepievienojot vērtību, neuzņemoties nozīmīgu risku, neieguldot darbu (ar sevi tai skaitā) vai mēģinot saglabāt šķietami komfortablo "no deviņiem līdz sešiem" režīmu. Atgādinājums par to, ka laiks – ekonomika, bizness, sabiedrība, mediji, komunikācija un galu galā arī darbs – mainās. Vajadzība pēc hierarhijām un birokrātijām pakāpeniski mazinās, katrs pats arvien vairāk kalējs (savas laimes) un katrs no starposmiem radīšanas procesā ir tieši tik vajadzīgs, cik pievienotās vērtības tas rada. Ja nerada – bez tā var iztikt. 

Gan kā paraugs tam, ka ir iespējams runāt zīmola pamatvērtībām, pilnīgi un nemaz nepieskaroties zīmola pamatdarbībai. To reti dara pat Nike. Jā, marketinga nodaļās, kurās pieņemts pieprasīt reklāmā ne tikai pāris reizes nepārprotami parādīt produktu, bet arī klipa beigās – telefona numuru un web-adresi (katram gadījumam, ja nu kāds nav pamanījis to, ka mums ir Google), pēc šī video noskatīšanās varētu valdīt neliels apjukums un "show me the money" sentiments.

Bet tieši tāpēc tas (video) ir tik trāpīgs.  

 

Tieši un netieši saistītie raksti šajā blogā:

"McLaren 50. Courage" (2013)

"Superbowl 2013. Ja jāizvēlas tikai viena (reklāma)" (2013)

"Meistarība un prakse komunikāciju arodā. Prezentācija LADC un Latvijas Institūta konferencē" (2012)

"Krampis. Intervija ar Andri Kronbergu". (2011)

  • pieZZīmes

    Komunikācija・Stratēģiskā plānošana・Stratēģija・Mārketings・Reklāma・Dizains・Mediji・Sociālās platformas・Digitālais laikmets
  • Kategorijas

  • Saņem ziņu par jaunu ierakstu e-pastā

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers