Blog

Apr 5

Atbalsti ilgtspējīgu zvejniecību! Un cilvēcisku, nesamudrītu komunikāciju

Tēma, kas ļoti svarīga arī Latvijai!

Bet šī filmiņa – izcila savā vienkāršībā un, kā runā, arī viena no šī gada The Webby Awards nominācijām (shortlist) – kārtējo reizi rosina padomāt par pāris komunikāciju jautājumiem:

  • Kāpēc pie mums nav šādu, vienkāršu, nesamudrītu, stātstniecisku, cilvēcisku komunikāciju materiālu?
  • Kāpēc pie mums gandrīz visa komunikācija, kas notiek saistībā ar sociāli un politiski nozīmīgām tēmām, un jo īpaši kampaņas par EU naudu vai "EU naudas apgūstot" ar tik retiem izņēmumiem ir tikai pelēkas un klišejām pārpilnas "informatīvās kampaņas" (100 iemesli kāpēc dzīvot Igaunijā ir labi, pankūkas ar Īslandes prezidentu un mūsu "informatīvās kampaņas")?
  • Kāpēc komunikāciju budžeti tiek tērēti un "apgūti", nevis investēti stratēģiski trāpīgā, radošā kvalitatīvā komunikācijā, kas gan palīdz risina attiecīgo izaicinājumu pēc būtības, gan arī atbalsta labākas komunikāciju vienību izaugsmi un attīstību?

Piemēru ir daudz – no pilnīgi absurdām dzērveņu un stādu kampaņām, kas visticamāk ir pieminētā "naudu apgūšana", līdz komunikācijai par ļoti nozīmīgām, sabiedrībai un valstij svarīgām tēmām gan iekšzemē, gan citās valstīs un Eiropas gaiteņos. 

Kas ir tā pamatā? 

  • Ideju trūkums? Nezin vai!
  • Neprasme izstrādāt efektīvu uzdevumu un, kas nav mazāk svarīgi, iedvesmot izpildītājus izcilam darbam?
  • Neprame radīt atlases mehānismu, kurā izvēlamies pēc būtības un labāko, nevis lētāko, pazīstamāko vai tuvāko?
  • Neprasme izvērtēt radošo darbu?
  • Neprasme vai nevēlēšanās kopā ar piegādātāju radošo ideju attīstīt un izvērst kampaņā?
  • Neprasme un nevēlēšanās uzņemties risku, apstiprinot spilgtas un drosmīgas idejas?
  • Principialitātes trūkums atsakot visiem iesniegtajiem piedāvājumiem, ja tie neatbilst augstākajiem standartiem?
  • Radošo piegādātāju izvēles mehānismi, kas paģēr viduvējības vai lētākā piedāvājuma (tātad viduvējības) izvēli?
  • Viduvējību, neprofesionāļu un caurkritušu komunikāciju praktiķu vai "mūžīgo teorētiķu" ("mūžīgo studentu") pārpilnība komunikāciju mācībspēku vidū, kas rada simtiem viduvēju "komunikāciju "speciālistu""?
  • Nelielā, bet pietiekoši plašā komunikāciju un dizaina profesionāļu nevēlēšanās cīnīties ar birokrātijas džungļiem un/vai šiem izvēles noteikumiem? 

Jā, jā, es pamanīju, ka šis ir Greenpeace, nevis kādas valsts vai EU organizācijas radīts komunikāciju materiāls, bet tēma par kuru viņi runā ir tik līdzīga tām, par kurām būtu jārunā arī valstij un tik daudzām sabiedriskajām organizācijām. 

OK, laikam atkal mazliet uzvilkos par tēmu :). Bet kaut kā pēdējā laikā atkal pārāk bieži izdodas sastapties ar šiem jautājumiem arī ikdienā, visdažādākajos kontekstos.

Un tādā ziņā zvejnieku klips bija kārtējais pozitīvais piemērs, ka var arī savādāk. 

  • http://profile.typepad.com/schtalswordpresscom Schtals.wordpress.com

    Zini, kur ir problēma? Cilvēki ir idioti. Dizaineriem ir vnk jākliedz uz tiem tupajiem “mārketinga vadītājiem”. Visi baidās. Klients baidās no patērētāja, izstrādātājs baidās no naudas trūkuma, klients skatās uz “lowest common denominator” – vidējo latvieti, kas ir tups lauķis – pensionārs – krievs. Tieši tapēc viss ir tādā sūdā.
    Tā kā hartmut esslinger teica: dizaineri mainīs pasauli. Un latvietis ir jāsit, lai viņš kaut ko darītu. Viņam vajag lai viņu zvetē ar koku un auro virsū SCHENNLER, WERK! un tad viņš ieņem to savu sūkātāja lomu un vismaz nečakarē pasauli.
    –schtals

  • pieZZīmes

    Komunikācija・Stratēģiskā plānošana・Stratēģija・Mārketings・Reklāma・Dizains・Mediji・Sociālās platformas・Digitālais laikmets
  • Kategorijas

  • Saņem ziņu par jaunu ierakstu e-pastā

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers