Blog

Jun 14

Dziesmu svētku noslēgums nekad vairs nebūs tāds, kā agrāk

Screen Shot 2013-06-14 at 10.04.04

Vakar tika publicēta viena no visu laiku labākajām latviešu reklāmām. Viena no dažām labākajām šajos Latvijas reklāmas 20 gados. Un, domājams, gandrīz visi, vismaz šī bloga lasītāji un sekotāji, jau to ir redzējuši vakar. Bet dienas laikā pa galvu turpināja rosīties domas par to.

Jā, tās pamatā ir viens no mūsu kultūras stūrakmeņiem, un, jā, tās četras rindas tur bija, mēs visi tās zinājām no galvas. Zinājām ne tikai tekstu, bet arī zemtekstu. Bet ne šādā kontekstā.

Citiem, tiem, kas nezina latviešu valodu un šīs dziesmas un šo četru rindu nozīmi mūsu kultūrā, nekad līdz galam un pa īstam neizstāstīsi par to, kas šajā video ir Tik spēcīgs. Neizstāstīsi ne trīs minūšu Case filmā, ne pusstundas sarunā ar kolēģi no citas valsts. Jo tad būtu jāizstāsta viss par Dziesmu svētkiem un par dziedāšanas lomu mūsu svētkos un ikdienā. 

Bet tieši tajā ir šī video spēks, nevis vājā puse. Un tieši tāpēc progonzēju šai reklāmai ļoti labus panākumus labos starptautiskajos festivālos. Mūsdienu uber-globalizētajā pasaulē ir tik reti gadījumi, kad izdodas radīt tik lokālu un tik svaigu. Pie tam izdarīt to satiksmes drošības tēmā, kas ir gadiem "izbraukāta" festivālos, jo pašssaprotami emocionāla. Tieši tāpēc tā vienmēr tikusi uzskatīta par "vieglo ceļu uz balvām", tāpēc no žūrijas puses vērtēta daudz stingrāk, līdzīgi kā gandrīz jebkura sociālā reklāma. 

Bet pats galvenais – šo pantiņu dziedot vai dzirdot Dziesmu svētkos (vai citās situācijās), daudziem no mums vai dažiem no mums turpmāk pazibēs arī šis kontekts. Un tas ir ļoti daudz.

Iespējams, tā ir viena no lielākajām lietām, ko laba reklāma un labs radošais darbs var izdarīt. 

Tieši tāpēc arī Dziesmu svētku noslēgums nekad vairs nebūs tāds, kā agrāk. 

 

Aģentūra: MOOZ! 

Režisors: Jānis Nords

 

p.s. 

Screen Shot 2013-06-14 at 08.10.11

  • http://profile.typepad.com/liva1 Liva

    Kauns protams atzīt, bet es nezināju gan šīs dziesmas vārdus no galvas – skatījos trīs reizes, lai atšifrētu, kas mazliet traucēja uztvert. Varbūt pie vainas YouTube kvalitāte un TV viss kārtībā?

  • Arta

    Lai gan šī reklāma šķiet tiešām varētu ierindoties starp labākajām Latvijā, tomēr māc bažas, ka starptautiskajos festivālos tā varētu tikt pietiekoši nenovērtēta. Tieši tādēļ, ka mūzikai ir tik nozīmīga loma, ko iespējams diemžēl tie, kam šī dziesma ir tikai skaņas nespēj pa īstam novērtēt. Tajā pašā laikā bez šīs mūzikas reklāma nebūtu ne uz pusi tik laba!

  • Mārcis

    Fui šai reklāmai. Tā ne tikai bojā pilsētvidi un rada jaunas sociālās problēmas (kuras jārisina ar sociālo reklāmu), bet arī sabojā latviešu tautasdziesmu. Cerams, ka “Pūt vējiņi” tautai nepaliks atmiņā ar šādām asociācijām…
    turklāt tā jau nemaz nav sociālā reklāma, bet gan sociāla komercreklāma.
    Reklāmu varētu vērtēt kā labu tikai no sasniegtās auditorijas apjoma viedokļa. bet tas neatsver daudzās sliktās lietas, ko tā rada.
    MB

  • pieZZīmes

    Komunikācija・Stratēģiskā plānošana・Stratēģija・Mārketings・Reklāma・Dizains・Mediji・Sociālās platformas・Digitālais laikmets
  • Kategorijas

  • Saņem ziņu par jaunu ierakstu e-pastā

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers