Blog

Kā uzvarēt Maskavas starptautiskajā reklāmas festivālā?
Sep 21

Kā uzvarēt Maskavas starptautiskajā reklāmas festivālā?

Red_apple_Instinct_2014

Kā? Ar dažām izcilām kampaņām. Izcilām, lielajās atziņās (“insights”) balstītām vai inovatīvām, radošām, rezultatīvām un, kas nav mazvarīgi – labi “iepakotām” (sagatvotām).

Piektdien, īsi pirms pusnakts sociālajos tīklos parādījās ziņa, ka Maskavas starptautiskā reklāmas festivāla “RED APPLE” galveno, labākās aģentūras balvu saņēmuši Instinct. Tādējādi, kopā ar šī gada veikmēm Webby Awards, lielākajā Krievijas iekšzmes festivālā IDEA un reģionālajos festivālos, piesakot sevi kā visticamāko kandidātu uz titulu “2014. gada aģentūra Krievijā”.

Papētot festivāla rezultātus izrādās, ka viņi to lielākoties paveikuši ar četriem izciliem darbiem, četrām kampaņām, kuru piemērizpētes pievienoju šim ierakstam. Līdzās tiem noteikti vēl bijušas arī nominācijas un citi punktus nesoši darbi, bet tieši šie nesuši vislielāko punktu skaitu un arī ir lielsks paraugs pieeju dažādībai.

1. Nike. Play Russian.

Nike globālā kampaņa Soču olimpiskajās spēlēm vai precīzāk – viss, kas saistās ar šo kampaņu Krievijā, jo globālo kampaņu, attīstot 2010. gada vasarā skriešanas veicināšanas aktivitātēm Instinct radīto Nike kampaņas  “Считаите меня не нормальным” lielo atziņu (“insight) un radošo risinājumu, kas togad atnesa nevienu vien balvu lokālajos un reģionālajos festivālos, veidoja W+K Amsterdam. Un, kā LADC Adwards viesleciju apmeklētāji atcerēsies no kampaņas radošā direktora stāsta, daļu no idejām neizdevās realizēt, jo tās balstījās uz scenāriju, kurā Krievijas hokejistiem būtu labāk veicies olimpiādes turnīrā un daļu, jo tās tika atzītas par pārāk ekstrēmām.

Un lūk arī Amsterdamas W+K radītais globālais TV klips, kas kampaņai pamatā:

2. Nike “OVI”, jeb Ovečkina smaids

Pirmās publikācijas steigā piemirsu par Ovečkinu, precīzāk – par viņa smaidu, jo viņu pašu reklāmā izmantot nebija iespējams. Toties zinātājiem attēls runā bez vārdiem. Sudrabs mediju kategorijā.

Screen Shot 2014-09-23 at 16.46.10

3. IKEA “Radi, ko gribi”, jeb “Kidvertising”

Klasiska Krievijas IKEA un klasiska Instinct kampaņa. Balstās trapīgā lielajā atziņā “insight”, vienkārši, bet ļoti kvalitatīvi izpildīta visos aspektos, atvērta līdzdalībai un ar pašu galvenu Instinct firmas zīmi – komercerklāmām reti raksturīgu un labāko rietumvalstu aģentūru kampaņās daudz retāk novērojamu totālu cilvēciskumu (līdzīgi kā lielākajā daļā Instinct darbu, no IKEA un Yandex līdz MVideo un makaronu reklāmām).

Kampaņa, šogad uzvarēja arī internet reklāmu un satura Oskaram pielīdzinātajā Webby Awards “Interactive Advertising: Retail” kategorijā.

Un līdzās tai arī atsevišķa piemērizpēte (ar līdzīgu sākumu) par šīs kampaņas pieteikuma pasākumu (N.B. nevis viena piemērizpēte, kas iesniegta visās kategorijās, bet svarīgākajām kategorijām veidotas piemērizpētes ar atšķirīgiem akcentiem un mazliet atšķirīgu stāstu, saglabājot galveno ideju)

4. IKEA. Instagram weblapa

Vienkārša, inovatīva kampaņa, kuru šovasar apskatīja un slavēja vai visi nozīmīgākie pasaules reklāmas, komunikāciju un marketinga mediju un daudzi jo daudzi biznesa lielizdevumi. Neapšaubāma kandidāte uz vienu no nākošā gada Kannu zelta lauvām.

Festivāla noslēgumā RED APPLE gada klienta balvu ieguva IKEA Russia – Instinct klients jau vairāk nekā 12 gadus (no Instinct dibināšanas). Par to ar’ arī liels jo liels prieks. Lūk abi galvenie vaininieki ar balvām:

Instinct_IKEA_ru

  • pieZZīmes

    Komunikācija・Stratēģiskā plānošana・Stratēģija・Mārketings・Reklāma・Dizains・Mediji・Sociālās platformas・Digitālais laikmets
  • Kategorijas

  • Saņem ziņu par jaunu ierakstu e-pastā

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers