Blog

Briefly. Iedvesmojoši par darba uzdevumiem.
Oct 6

Briefly. Iedvesmojoši par darba uzdevumiem.

Screen Shot 2014-10-06 at 22.58.01

Labs, trāpīgs darba uzdevums (brīfi, briefs) ir viens no vissvarīgākajiem veiksmīga radošā darba priekšnosacījumiem. Gan komunikāciju kampaņas veidojot, gan visplašākā spektra dizaina projektus uzsākot.

Darba uzdevumi negarantē veiksmi, bet skaidrs, fokusēts, pārdomāts (well-thouhgt-through), labā valodā uzrakstīts un ar labiem radošajiem piemēriem atbalstīts darba uzdevums palīdz fokusēt radošo darbu, iedvesmo radošo komandu un pats galvenais – būtiski palielina varbūtību, ka darbs būs efektīvs. Negarantē, bet būtiski uzlabo.

Efektīva, trāpīga un vienlaikus arī iedvesmojoša radošā uzdevuma sagatavošana ir viena no 3-4 galvenajām komunikāciju stratēģa atbildībām un kompetencēm. Tā ir apgūstama tikai un vienīgi apvienojot (a) vairāk nekā dažu gadu praksi (simtiem un simtiem darba uzdevumu izveidi un pārbaudi praksē = līdzdalību šo projektu attīstībā un realizācijā), (b) nemitīgu zināšanu papildināšanu,  (c) teorētisko modeļu izpratni un savu mentālo modeļu veidošanu (hipotēzes par to, kā “strādā pasaule/komunikācija/izvēle”) un pārbaudi praksē, (d) pasaules labāko piemēru analīzi savā un kaimiņu nozarēs un (e) vienkārši kultivējot savu zinātkāri un kritisku domāšanu.  Arī tāpēc, par labu komunikāciju stratēģi nevar kļūt ne trijos, ne piecos gados.

Bet tagad – par galveno.

Pirms pāris dienām tīklā parādījusies 25 minūšu dokumentālā īsfilma par “brīfiem”.

Par darba uzdevumiem un to lomu stāsta gan leģendārais dizaina lielmeistars un fuseProject dibinātājs Yves Béhar, gan aģentūru Wieden+Kennedy un 72andSunny kapteiņi, gan grāmatu ilustratore, arhitekts un citu radošo nozaru meistari.

Īss, koncentrēts, atziņpārpilns materiāls, kas nedos visas atbildes, bet noteikti rosinās tālāku interesi.

Obligātā skatām-viela gan aģentūru stratēģiem un radošajām komandām, gan dizaina un arhitektūra kompānijām, gan (jo īpaši!!!) mārketinga profesionāļiem (un arī speciālistiem) klienta pusē, lielos un mazos uzņēmumos, valsts iestādēs un start-up-os.

Un vienlaikus šī filma ir arī  arī viena no atbildēm uz to, kāpēc es jau 16 vai 17 no maniem 22 gadiem komunikāciju nozarē (lielākoties un pāri visām citām interesēm, iniacitīvām un atbildībām) esmu komunikāciju stratēģis un turpinu kopt un apgūt šo arodu. Tai skaitā – “radīt brīfus”.

p.s. (neslēpta pašreklāma) ilustrācija ieraksta sākumā ir ievadslaids no manas prezentācijas par darba uzdevumu veidošanu un darba uzdevumu sesijām (“Briefs and Briefings“), kas, savukārt, ir daļa no plašākas prezentācijas un praktiskās apmācības (workshop) “Būt izcilam klientam” (“Being Great Client“). Otrā no četrām daļām. Jeb darba uzdevumi kā otrais no četriem priekšnosacījumiem, kuri, manuprāt, ir pamatā izcilai sadarbībai starp klientu un aģentūru, lielu vai (labāk) mazu, uz lieliem izaicinājumiem un maziem.

  • pieZZīmes

    Komunikācija・Stratēģiskā plānošana・Stratēģija・Mārketings・Reklāma・Dizains・Mediji・Sociālās platformas・Digitālais laikmets
  • Kategorijas

  • Saņem ziņu par jaunu ierakstu e-pastā

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers