Blog

Visu vai neko. Tātad neko. Plašo loku mārketings.
Jan 19

Visu vai neko. Tātad neko. Plašo loku mārketings.

Viegli ironiska aizejošā masu laikmeta

mārketinga pieeju ilustrācija vienā cēlienā, bez starpbrīža, 
bet ne bez karikatūrām un pārspīlējumiem,
iedvesmojoties ne tikai no augstākapskatāmā citāta.

Reklāmdevēji (vai arī reizēm to aģenti un padomdevēji), kurus interesē “plašs skatītāju loks”. Nopirkt to loku (plašo), uzreiz un miers. Jo plašāku, jo labāk. DžiErPī labāk nekā TīEePī. Nopirkt, un nekādas raizes. Miers un prēmija.

– “Atnesiet lūdzu uz paplātes. Vai var mazliet lētāk? Jā, DžīErPī. Paldies.”

Nopirkt esošu, nevis meklēt ceļu pie jaunām auditorijām. Nopirkt, nevis soli pa solim attīstīt produktu un sadarbībā ar mediju, autoriem un plašāku partneru loku pakāpeniski radīt ko vērtīgu savējiem un sabiedrībai. Jo radīt ir grūti. Jāiedziļinās. Jādara. Jāinvestē laiks un izdoma. Jākļūdās. Jāuzņemās riski. Nekas nenotiek uzreiz. Neviens negarantē rezultātu. Un mīļo mieru.

– “Mums jānodrošina rezultāts. Jāpārdod. Līdz kvartāla beigām.”

“Plašs skatītāju loks”, kurš vairs neeksistē. Jā, brīžos, kad notiek kas paties’ svarīgs vai ir tapis kas paties’ nozīmīgs vai unikāls, tas veidojas. Uz arvien īsāku brīdi. Bet ikdienā mēs visi vienmēr esam dzīvojuši un dzīvojam savos, šaurajos. Daudzos vienlaikus, nevis vienā lielā. Ilūziju par to plašo reiz veidoja vienvirziena “masu mediji”, kuri nu ar katru gadu kļūst arvien mazāk “masu” un arvien mazāk – “vienvirziena”.

– “Ai, nu ko jūs visi tur tajos savos twitteros esat saklausījušies?”

Mediji, kuru akcionāri un vadība joprojām iet “plašo loku reklāmdevēju” pavadā un mēģina tirgot šo neesošo “plašo loku”. Mēģina to pievilināt ar “populāru gabalu”, jaunu ziepeni vai lēta svešzemju produkta lētu adaptāciju. Tā noteikti rādās esam drošāk.

– “Bet mēs esam komecuzņēmums. Mums jāpelna!”

Mediji un kabeļtelevīzijas, kurus “reklāmdevēju nauda” un “plašs skatītāju loks” interesē vairāk par sava skatītāju loka un sava reklāmdevēju loka viedošanu, vērtības radīšanu tiem un kvalitatīvu izaugsmi. Vairāk par savu autoru un partneru loku un viņu ilgtermiņa profesionālo izaugsmi. Vairāk par iespēju veidot ko unikālu vai paust savu nostāju, savu pozīciju ar saviem produktiem. Vairāk par iespēju radīt un pakāpeniski attīstīt sabiedrībai nozīmīgu saturu vai valsts nākotnei nozīmīgas diskusijas.

– “Bet cilvēkiem tas neinteresē!”

Kabeļtelevīzijas, kuras altenatīvas neesamību austrumu kaimiņa pretvaltiskajiem kanāliem pret mums tieši vērsta propogandas kara situācijā ilgi jo ilgi pamato ar “plašās auditorijas” pieprasījumu. Dodot tikai to, ko prasot un par ko maksājot. Pat tad, ja viņu piedāvājums var veidot un veido pieprasījumu.

– “Mums peļņas-zaudējumu aprēķins. Un EBITDA. Karš? Kāds karš? A’ ko akcionāri teiks?”

 

Plašo loku mārketings.

Plašā loka mediji.

Plašā loka biznesi.

Sasniegt auditoriju. Esošu. Vai neesošu.

Sasniegt un apgūt, nevis veidot savu.

Ātri pārdot un ātri nopelnīt, “un tad jau skatīsimies tālāk”.

Apgūt budžetu.

Apgūt Eiropas naudu. Apgūt, nevis investēt.

Valsts un Eiropa kā “peļņas-zaudējumu” aprēķins.

Dzīve kā “peļnas-zaudējumu” aprēķins.

Visu vai neko. Ja ne visu un uzreiz, tad labāk neko.

Reiz bija.

______________________________________

Kā būs, kā būs rezultātus sasniegt un kādi rezultāti būs tā vērts lai par tiem cīnītos – to neviens nezina. Bet kā instruments triangulācijai, navigācijai paaugstinātas neskaidrības apstākļos un lēmumpieņemšanai no “plašo loku mārketinga” projām virzoties, iespējams kādam noder šie trīs jautājumi, šie trīs atbilžu pāri:

Screen Shot 2015-01-19 at 21.07.26

_______________________________________

N.B. Visi pārspīlējumi (ie)rakstā veidoti tikai un vienīgi audzinošos vai auglīgu diskusiju rosinošos nolūkos un visas ierakstā saskatāmās līdzības ar reālo dzīvi ir nejaušības.

  • http://sekodegunam.lv Marika Vitina

    Nesaprotu, par kādiem pārspīlējumiem Tu runā N.B. ? Tieši tā taču ir.

  • Liene Kupca

    Atkārtošos, bet vienādiņ, pateicoties viegli servētajam dziļurbumam šis ieraksts jau pats par sevi ir pelnījis plašo loku mārketingu kā tiešu un precīzu pienesumu vajadzīgajās vidēji mazskaitlīgajās galvās/acīs.

  • Ilze Berzina

    Šo vajag tiražēt, mācīt skolās un augstskolās kritiskās domāšanas priekšmetā (kuru diemzēļ nav:()

  • http://reinistraidas.lv Reinis Traidās

    Mēs reāli klausijām to, kas teica “dzīvo šodienai” un šodienai arī dzīvojam.

    • http://www.zigurdszakis.lv Zigurds Zakis

      Tas varētu būt viens no lielākajiem “plašajiem lokiem”. Pēdējais bastions. Bet tāpēc jau neies neprovocēt.

  • janisfreimanis

    “Mediji un kabeļtelevīzijas, kurus “reklāmdevēju nauda” un “plašs skatītāju loks” interesē vairāk par sava skatītāju loka un sava reklāmdevēju loka viedošanu, vērtības radīšanu tiem un kvalitatīvu izaugsmi,” – man liekas, ka šajā teikumā kaut kas nav kārtībā.
    viss skaidrs. approved. netipiski emocionāli gan priekš ZZ… tā vismaz šķiet šeit manā ekrāna pusē.

  • pieZZīmes

    Komunikācija・Stratēģiskā plānošana・Stratēģija・Mārketings・Reklāma・Dizains・Mediji・Sociālās platformas・Digitālais laikmets
  • Kategorijas

  • Saņem ziņu par jaunu ierakstu e-pastā

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers